نعمت زاده عنوان کرد

اختصاص 25 میلیارد دلار به توسعه ریلی تا سال 1400

وزير صنعت ، معدن و تجارت در چهارمين همايش بين المللي پيشرفت هاي اخير در مهندسي راه آهن چشم انداز صنعت ريلي را خوب توصيف كرد و گفت : 25 هزار كيلومتر شبكه ريلي کشور نياز داريم.

اختصاص 25 میلیارد دلار به توسعه ریلی تا سال 1400به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نعمت‌زاده در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته با اشاره به اینکه چشم‌انداز صنایع ریلی یک چشم‌انداز بسیار موفق و خوبی بوده است گفت: در صورتی که این چشم‌انداز به موقع انجام می‌شد ما حرف‌هایی بسیار مهمی برای گفتن داشتیم و به خاطر تعلل‌های گذشته ما نباید چشم‌اندازهای خود را افراموش کنیم.

وی درادامه افزود: ما نباید به عقب‌ماندگی‌های گذشته توجه کنیم و باید این چشم‌انداز را در نظر بگیریم که موفقیت‌هایی را به دست آورده‌ایم.

در حال حاضر 25 هزار کیلومتر ریل در این بخش ایجاد کرده‌ایم و ظرفیت افزایش این میزان را نیز داریم اگر نتوانستیم تا سال 1404 به این ظرفیت برسیم اشکالی ندارد اگر دو سالی بیشتر طول بکشد.

وی اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم گذشت سال‌های طولانی و به دلیل شرایط اقلیمی و کوهستانی کشور رشد صنعت محدود بوده است و عدم توجه کافی به این سال‌ها و مشکلات تحریم نتوانسته‌ایم در این حوزه موفق باشیم.

نعمت‌زاده یادآور شد: توجه به صنعت حمل‌ونقل ریلی از اوایل انقلاب مورد توجه بزرگان و تمامی مسئولان بوده است و این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار زیادی بین 7 تا 8 میلیارد دلار است که به طور میانگین سالانه 1.5 میلیارد دلار می‌شود.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: ما باید از توان داخلی و خارجی و همچنین هزینه‌‌های گسترده‌ای را در حوزه تجهیزات انجام دهیم و اگر این مسائل را در نظر نگیریم به این اهداف عمده و ملی نخواهیم رسید.

نعمت‌زاده تصریح کرد: تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد که در بخش ریلی باید توجه‌های بسیاری کنیم و مطالعات گسترده‌ای را انجام دهیم.

نعمت‌زاده توضیح داد: ما در حال حاضر کمبود ظرفیت نداریم و به هر صورت این ظرفیت‌ها نیز در حال افزایش است در بخش واگن‌های مسافری برون شهری 500 دستگاه، درون شهری نیز 500 دستگاه و دربخش واگن‌های باری 3 هزار دستگاه و در بخش لوکوموتیو 50 الی 60 دستگاه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در بخش واگن‌های باری ظرفیت را به 80 دستگاه، در بخش واگن مسافری برون شهری 60 درصد، در بخش مسافری درون شهری 40 درصد و در بخش واگن‌های مترو و دو طبقه ظرفیت را به 60 درصد افزایش داده‌ایم.

نعمت‌زاده در ادامه توضیح داد: به دولت پیشنهاد می‌کنیم نیازهای 5 ساله خود را تجمیع کند که این موضوع باعث می‌شود که دسترسی به نیازها سریع‌تر باشد و همین موضوع نیز مورد تأیید تمامی مصرف‌کنندگان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل و نقل ، ظرفیت ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار