دیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

کاهش قدرت رقابت‌های تولیدات داخلی زیر سایه ضعف نظارت واردات

رئیس مجمع کارآفرینان گفت: ضعف نظارت بر واردات و هزینه‌های سنگین تولید موجب شده تا کالاهای ما توان رقابت با تولیدات مشابه خارجی را نداشته باشند.

کاهش قدرت رقابت‌های تولیدات داخلی زیر سایه ضعف نظارت وارداتمحمد دیانی رئیس مجمع کارآفرینان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم افزایش انگیزه مردم به خرید تولیدات ایرانی گفت: تولیدکنندگان ما باید کالایی تولید کنند که در شأن مردم باشد و ما نباید کالاهای بی‌کیفیت را به مردم تحمیل کنیم.

وی افزود: متاسفانه ضعف نظارت بر واردات و هزینه‌های سنگین تولید موجب شده تا کالاهای ما توان رقابت با تولیدات مشابه خارجی را نداشته باشند.

دیانی تصریح کرد: این شرایط موجب شده تا برای واردکننده و تولیدکننده رقابت برابری وجود داشته باشد.

رئیس مجمع کارآفرینان با اشاره به روش‌های جدید مبارزه با قاچاق کالا گفت: در دنیا روش‌های مبارزه با قاچاق فراتر از روش‌هایی است که سازمان مبارزه با قاچاق کالا دارند دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کالاهایی که به کشور وارد می‌شود برندهای معروف است و سازمان حسابرسی نیز باید بر این واردات نظارت کنند.

دیانی افزود: به عنوام مثال برندی را که سالانه در کشور دو میلیارد دلار فروش دارد باید  موظف کنیم تا اگر بخواهد در کشور فعالیت نماید  باید حسابرسی شود.

وی با اشاره به آمار اعلام شده قاچاق لوازم خانگی گفت: طبق آمار وزارت صنعت معدن و تجارت 500 میلیون دلار واردات رسمی لوازم خانگی بر کشور است و این در حالی است که طبق آمار شرکت‌های بازاریابی جهانی سالانه 4 میلیارد دلار لوازم خانگی به بازار ایران وارد می‌شود.

دیانی افزود: می‌توان این نتیجه را گرفت که 3.5 میلیارد دلار لوازم خانگی  تحت عناوین و تعرفه‌های دیگر به کشور وارد می‌شود.

رئیس مجمع کارآفرینان تصریح کرد: مصرف کننده کیفیت را از تولید‌کننده مطالبه کند و توصیه من به مردم این است که تا جایی که میتواند کالای با کیفیت ایرانی بخرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، رقابت ، نظارت ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار