قاری تاجیک؛

مسابقات بین المللی قرآن عاملی برای وحدت مسلمانان است

متسابق شرکت کننده در رشته قرائت از کشور تاجیکستان، برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را عاملی برای وحدت مسلمانان در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ «کامران کامل جان» اظهار داشت: برگزاری این گونه مسابقات قرآنی آن هم در سطح بین المللی، عامل بسیار مهمی برای وحدت مسلمانان است.

وی گفت: معمولاً مسلمانان به ندرت دور همدیگر جمع می شوند، آن هم معمولاً تحت لوای قرآن کریم است، چرا که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: به حبل الله چنگ بزنید و سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، یک نوع چنگ زدن به حبل الله است.

کامل جان قاری تاجیکی که به زبان فارسی آشنایی دارد، در مورد نحوه حضور خود در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: برای بار دوم است که در مسابقات بین المللی قرآن در ایران شرکت کرده ام که بار اول در رشته حفظ در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی در تهران بود و امسال نیز در رشته قرائت شرکت کرده ام.

متسابق اهل تاجیک درخصوص سطح مسابقات سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: سطح مسابقات بسیار عالی است و متسابق شرکت کننده در مسابقات، هر لحظه می تواند از وضعیت خود مطلع شود، که این موضوع می تواند باعث دلگرمی و تشویق او شود.

وی اضافه کرد: در مسابقات قبلی قرآن، قرعه کشی برای انتخاب متسابقین به صورت دستی بود، ولی امسال در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن از نرم افزار کامپیوتری استفاده شده است.

قاری قرآن کریم درخصوص نحوه آشنایی و فراگیری قرآن کریم گفت: تلاوت دلنشین مرحوم عبدالباسط، مرا مجذوب قرآن کرد و همین موضوع باعث شد که به قرائت قرآن علاقه مند شوم و این کار، را با گوش فرا دادن به تلاوت اساتید مصری دنبال کردم. کامران کامل جان ادامه داد: برای اینکه قرائت قرآن را به صورت حرفه ای یا بگیرم، به قرائت های اساتید مصری مانند استاد منشاوی، مصطفی اسماعیل و از قاریان ایرانی، احمد عبدالقاسمی و استاد کریم منصوری گوش فرا دادم.

متسابق اهل تاجیک به دوران کودکی و نوجوانی خود برای فراگیری قرآن اشاره کرد و یادآور شد: در دوران تحصیل در دوره ابتدایی و دبیرستان، هر روز بعد از پایان درس، یک صفحه از قرآن را قرائت و حفظ می کردم و توانستم در طول دو سال کتاب وحی را حفظ کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار