بجنورد؛

صادرات 8میلیون 800 هزار دلاری کالا از خراسان شمالی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی از صادرات8میلیون 800 هزار دلاری کالاهای تولیدی استان با 20 درصد فزایش در فروردین ماه خبرداد.

محمد صمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با اعلام این خبر گفت: این میزان صادرات نسبت به فروردین پارسال 20 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش ۸۷ درصدی صادرات كالا از استان به سایر كشورها افزود: سازمان توسعه تجارت ایران پایه صادراتی استان را در سال گذشته ۱۴۵ میلیون دلار تعیین كرده بود كه با تلاشهای انجام شده، این رقم به ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافت.

صمدی همچنین گفت: امسال هئیت های تجاری خراسان شمالی به كشور قرقیزستان اعزام می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان افزود: امسال اتاق بارگانی،برگزاری نمایشگاه و اعزام هیئت های تجاری به قرقیزستان، بازاریابی خارجی را در اولویت برنامه كاری خود قرار داده است.

به گفته ی صمدی با برنامه ریزی های صورت گرفته بعد از ماه مبارك رمضان نیز چند هیئت تجاری از این استان به افغانستان اعزام می شوند.

وی با اشاره به کمبود استان در بسیاری از زیرساخت ها ابراز امید واری کرد: افزایش صادرات كالا از استان با اعزام و پذیرش هیئت های تجاری، جذب و جلب سرمایه گذاران خارجی، بازاریابی مناسب، برگزاری نمایشگاه های مختلف میسر می شود.

صمدی همچنین گفت: پارسال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان رتبه های برتر كشوری در شاخص های مختلف را كسب كرد .

تولیدات پلاستیكی، پتروشیمی و مواد غذایی از جمله كالاهای صادراتی استان خراسان شمالی است که به كشورهای افغانستان، تركمنستان، قزاقستان، عمارات، چین، تاجیكستان و روسیه صادر می شود.

انتهی پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.