پنج دلیل برای نخریدن لپ‌تاپ های لمسی

توصیه می‌شود کاربران برای خرید لپ‌تاپ، به سراغ گزینه‌های ‌لمسی نروند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لپ‌تاپ مگ؛ تلفن های همراه هوشمند، همه ما را به استفاده از صفحه نمایشگر لمسی عادت داده‌اند. صفحه های لمسی در زندگی روزمره کاربران نقش مهمی ایفا می‌کنند، از تلویزیون های هوشمند گرفته تا ابزارهای ضبط و پخش موسیقی، انواع تلفن همراه هوشمند، تبلت و کامپیوترهای شخصی، همگی از فن‌آوری لمسی بهره می‌برند؛ اما توصیه می‌شود درمورد لپ‌تاپ از مدلهایی غیر‌لمسی استفاده شود.

پنج دلیلی که کاربران را متقاعد می‌کند از لپ‌تاپ های لمسی استفاده نکنند عبارتند از:

معمولا گرانتر هستند

لپ‌تاپ هایی با صفحه نمایشگر لمسی گرانتر از دیگر مدل های فاقد این فن‌آوری هستند. به عنوان مثال لنوو ThinkPad T450s با صفحه لمسی 240 دلار (حدود 800 هزار تومان) گرانتر از مدل بدون صفحه لمسی آن است.

عمر باتری پایینی دارند

مهم نیست چقدر از لپ‌تاپ خود استفاده کرده باشید، سامانه لمسی صفحه نمایشگر همیشه فعال است و به انرژی بیشتری در مقایسه با نمونه های غیر‌لمسی، نیاز دارد. آزمایشی در همین رابطه انجام شد و لپ‌تاپ دل XPS 13 توانست تا 11 ساعت و 42 دقیقه باتری خود را حفظ کند؛ اما باتری مدل لمسی آن فقط 7 ساعت و 24 دقیقه دوام آورد.

سنگین‌تر و ضخیم‌تر هستند 

اگر لپ‌تاپ با صفحه لمسی را انتخاب می‌کنید باید وزن بالاتر و ضخامت بیشتر آن را نیز پذیرفته باشید. به عنوان مثال مدل غیر‌لمسی لنوو X250 حدود 1.3 کیلوگرم وزن دارد، حال آنکه وزن مدل لمسی به 1.45 کیلوگرم می‌رسد.

آسیب های استخوانی به همراه می‌آورند

سایز کوچک تلفن همراه هوشمند و تبلت مشکلی در استفاده از صفحه لمسی آنها بوجود نمی‌آورد. کاربر هر زمان نیاز داشته باشد، می‌تواند برای تسلط بیشتر گوشی همراه و یا تبلت را به صورت خود نزدیک کند؛ اما برای لپ‌تاپ این موضوع امکان‌پذیر نیست. تحقیقات "سیندی برت،" متخصص فیزیوتراپی در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد کاربران لپ‌تاپ های دارای صفحه لمسی بیشتر به دردهای ناحیه کتف، مچ دست و کمر مبتلا می‌شوند.

دید  به گوشه های صفحه ضعیف است

همه صفحات لمسی از آلیاژ براق ساخته می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود گوشه صفحه انعکاس نور داشته و به خوبی دیده نشود. اگر دو نفر روبه روی یک لپ‌تاپ لمسی قرار بگیرند تا فیلمی را تماشا کنند، بدون شک هیچکدام تسلط کاملی بر تصویر نخواهند داشت. البته مدل های جدید دارای سامانه "ضد انعکاس نور" هستند؛ اما این امکان هنوز برای همه لپ‌تاپ های لمسی فراهم نشده است.


باوجود نواقص یاد شده، شرکت های بزرگ سازنده ترجیح می‌دهند برای پاسخ مثبت به سلیقه های مختلف و استفاده از جدیدترین فن‌آوریهای روز در حوزه دیجیتال، حتما از قابلیت لمسی در لپ‌تاپ های خود استفاده کنند. حال بر عهده کاربر است که این نواقص را پذیرفته و یا از مدل های کیبورد‌دار استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار