ساری؛

تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز های غیر مجاز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهراز تخریب 3 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قائمشهرمهندس فرزین فرهادی اعلام نمود :تخریب 3 مورد ساخت و ساز های غیر مجاز بنای مسکونی ،دیوار کشی خودرو شده در زمین های کشاورزی در روستای ریکنده،سیف کتی و کوتنا دراین شهرستان انجام گرفت.وی با بیان اینکه در دهگردشی از ساخت و ساز غیر مجاز رویت گردید .

اظهار داشت:به محض گزارش دهگردشی در محور دهستان کوهساران به اتفاق آقای سرپرست نماینده دادستان ،نماینده نیرو انتظامی ،مهندس یزان پناه کارشناس مرکز جهاد کشاورزی کوهساران،مهندس شعبانی مدیریت حراست جهاد کشاورزی ،آقای جباری و اصغری سرخی رئیس اداره امور اراضی و مهندس باقری ،مدیر عامل شرکت عدالت گستر حفظ کاربری اراضی کشاورزی استان نسبت به تخریب و قلع و قمع 3 مورد ساخت و ساز های غبر مجاز شامل واحد ساختمانی و یک دیوار کشی اقدام گردید .

مهندس فرزین فرهادی با اذعان به اینکه :برای ساخت و ساز و توسعه غیر مجاز وابستگی کامل به چگونگی ارائه ادارات خدمات رسان و دهیاران و شوراها دارد تصریح کرد:کسانی که میخواهند از هوای پاک .و سالم استفاده نمایند الزامی برای ساخت و ساز غیر مجاز در رمین های کشاورزی نمی باشد و این افراد در محیط خود روستا اقدام به ساخت بنای مسکونی به صورت مجاز اقدام و از امکانات ادارات خدمات رسان بهره مند گردند و این وظیفه شورا ها را دراین خصوص دو چندان می کند و افرادی که قصد ساخت و ساز های غیر مجاز در زمین های کشاورزی دارند با هدایت و ممانعت آن جدیت عملی داشته باشند ، جهاد کشاورزی این گونه اقدامات را برنمی تابد .وی در خصوص امنیت قضایی گفت :برای حفظ ضریب امنیت قضایی همه کوشا و در افزایش آن اقدامات اساسی در راستای منویات مقام معظم رهبری صورت گیرد تا دیگر شاهد این همه ساخت و ساز های غیر مجاز و حیف و میل شدن سرمایه های بیت المال در زمین های کشاورزی نباشیم .

فرزین فرهادی به کشاورزان و باغداران محترم تغییر کاربری اراضی کشاورزی توصیه نمود :علی رغم اخذ مجوز دیوار کشی به دیوار کشی که مجاز است اقدام نمایند . وی با بیان اینکه بدون اخذ مجوزات قانونی نسبت به تغییر کاربری اراضی زراعی اقدام ننمایند، تاکید نمود:قبل از اقدام به تغییر کاربری نسبت به دریافت مشاوره به مرکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند .

مهندس اصغری سرخی رئیس اداره امور اراضی تصریح نمود :برای تامین امنیت قضایی و ایجاد پایداری در تولید ،اشتعال زایی مولد و توسعه پایداری کشاورزی با قاطعیت جلوگیری هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در دستور کار این مدیریت قرار داشته و باهماهنگی دستگاه های ذیربط با شدت قوت هرچه تمام تر ادامه خواهد داشت . وی از همکاری تنگاتنگ عوامل و دستگاه ها در صیانت و حفظ و تامین امنیت قضایی نقش دارند تقدیر و تشکر نمود .

گفتنی است از ابتدای سال 94،هشت مورد اجرای تبصره 2 ذیل ماده 10 قانون اصلاحات اراضی ساخت و ساز های غیر مجاز در زمین های کشاورزی قلع و قمع و تخریب گردیده است.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: تخریب ، جهاد ، کشاورزی ، زمین ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.