ستاری:

لزوم تقویت شرکت‌های بایوتکنولوژی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های فعالی در زمینه بایو تکنولوژی داریم و امیدواریم بتوانیم این شرکت‌ها را با محوریت این دانش تقویت کنیم.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگارانسورنا ستاری در نشست خبری سومین جشنواره زیست فناوری با اشاره به اهمیت بایوتکنولوژی افزود: این جشنواره با هدف معرفی شرکت‌های دانش بنیان که تحت حمایت معاونت علمی هستند برگزار شده است. 

وی گفت: ایجاد بازار مناسب و معرفی فعالیت این شرکت‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است. 

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تفکیک دو موضوع مرز دانش و شرکت‌های دانش بنیان افزود: باید بتوانیم بین این دو موضوع مرز مشخصی ایجاد کنیم و مقالات علمی باکیفیت تولید و گسترش دهیم. 

ستاری گفت: در این جشنواره ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در حوزه بایو حضور دارند که ۴۰ شرکت جزو بر‌ترین شرکت‌ها و صاحب محصولات صادراتی هستند. 

معاون علمی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت تولید مقالات علمی تأثیرگذار در ژورنال‌های مطرح جهانی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم ظرف شش ماه آینده دستاورد مهمی در این زمینه داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: نتیجه این کار می‌تواند به بالا رفتن رتبه علمی ایران در ۵۰ ژورنال بر‌تر جهانی کمک کنیم. 

ستاری درباره قدمت بایو تکنولوژی در ایران گفت: این رشته سابقه‌ای ۶۰ ساله در کشور دارد و همین موضوع سبب شده است که نتوانیم همانند نانو از صفر تا صدش را تحت نظر قرار بدهیم. 

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اختلاف نظر‌ها در رشته بایو افزود: باید به سمت تقویت محوریت این رشته در میان دانشگشاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور باشیم. 

وی گفت: اگر اصولی پیش رویم می‌توانیم ارزش افزوده بالایی از این رشته در داخل کشور تأمین کنیم. 

ستاری با اشاره به گسترش علوم دیگر با رشته بایو تکنولوژی افزود: امروزه شاهد فعالیت فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی، کشاورزی، برق، ریاضی و فیزیک در حوزه بایو تکنولوژی هستیم که خود گواه بر اهمیت این رشته است. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به موضوع تجاری سازی محصولات دانش بنیان در حوزه بایو گفت: توانسته‌ایم شرکت‌های دانش بنیان بزرگی را حمایت کنیم که حالا محصولی منحصر در بازارهای اروپایی داشته باشند. 





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.