بدهی‌های 100 میلیارد تومانی در حوزه واگن‌سازی/ تحویل 100 دستگاه واگن طی یک سال و نیم

مدیرعامل شرکت واگن سازی پارس از تولید بیش از 100 دستگاه واگن خبر داد و گفت: متاسفتانه ما دچار بدهی‌های بیش از 100 میلیارد شده‌ایم و در صورت حمایت از ما می‌توان کمتر از دو سال ساخت واگن را به اتمام برسانیم.ت

بدهی های 100 میلیار تومانی در حوزه واگن سازی /تحویل 100 دستگاه واگن طی یک  سال و  نیمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمد محمدی مدیر عمل شرکت واگن سازی پارس در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه طی بازید رئیس سازمان بسیج در هفته‌ی گذشته قرارداد تولید واگن قطار منعقد گردید.
وی افزود: تا پیش از این قرارداد تولید 28 دستگاه واگن مسافری برای شرکت ریل ترابر صبا منعقد کرده بودیم، اما پس از بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین (سردار نقدی) از واگن‌پارس تولید واگن‌های مسافری به 100 دستگاه افزایش یافت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه ریلی کشور گفت: شرکت ریل ترابر صبا که تا پیش از این شرکتی مسافری بود از این پس برنامه دارد وارد حمل ریلی کالا نیز شود و در هیأت مدیره صبا نیز مقرر شده است که 2500 دستگاه واگن باری خریداری شود.

مدیرعامل واگن پارس گفت: امروز قرارداد ساخت هزار دستگاه واگن باری با ریل‌ترابر صبا منعقد شد که با احتساب 100 دستگاه واگن مسافری کل قرارداد ما با این شرکت ریلی یک هزار و 100 دستگاه واگن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت این تفاهم‌نامه با احتساب واگن‌های مسافری 500 میلیارد تومان است،افزود: نوع واگن مسافری مشخص شده است و واگن‌های باری اغلب چهار محوره لبه کوتاه خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه عقد قرارداد مذکور فرآیندی 2 ماهه است، افزود: تنفیذ قرارداد نیز مدتی زمان می‌برد، اما از زمان تنفیذ قرارداد و پیش‌پرداخت ظرف یک و نیم سال همه واگن‌ها را تحویل می‌دهیم.

وی درباره قرارداد واگن‌های مسافری با ریل ترابر صبا هم توزیع داد: از 100 دستگاه واگن مسافری مذکور 37 دستگاه حدود 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدی اشاره به اینکه در خرداد ماه امسال 2 دستگاه از واگن‌های مسافری قرارداد مذکور را تحویل می‌دهیم و تا انتهای تیرماه 11 دستگاه از واگن‌های مسافری تحویل خواهد شد،گفت:  همه واگن‌های مسافری چهار تخته هستند.

وی اظهار داشت:  در سال مالی 93، این شرکت سودده شد و تا پیش از این زیان‌ده بودیم و مالیات‌های این شرکت در سال 82 پرداخت نشده است. ضمن آنکه بدهی‌های بانکی نیز داریم.

مدیر عامل شرکت پارس به مطالبات و بدهکاری های خود اشاره کرد و گفت: این شرکت 13 میلیارد تومان بدهی مالیاتی و 90 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و همچنین 66 میلیارد تومان طلاب داریم که این طلب بابت قراردادی است که در دولت دهم و به دستور دولت با کشور باکو منعقد اما معاون اول وقت به صورت یک طرفه این قرارداد را فسخ کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه ریلی جهان دچار تغییراتی شده است گفت: باید تغییرات تکنولوژی در بحث ریلی و افزایش ریلی و ترافیک و کاهش آلودگی ها از مهمترین مزایای حمل و نقل ریلی به شمار میاید متاسفانه دربرخی کشورهای پیشترفته جهان واگنهای از رده خارج شده خود را به قیمت  بسیار ارزان میفروشند و ایران با بازسازی این واگنها  سعی دارد بخشی از هزینه های خود را کاهش دهد اما این بازسازی ها در 5 سال اینده حمل و نقل ریلی  را دچار بحران میکند.

وی خاطر نشان کرد: شش شرکت  واگن سازی پارس ،اریکور، پلور سبز و برخی دیگر از  شرکتها با 30 درصد پایین تر از ظرفیت خود اقدام به تولید واگن میکنن در صورتی که حمایتهای کافی از این واگن سازی شود میتوانیم بیش از ظرفیت خود تولید واگن کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه ، قطار ، ریل ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار