پس از مراسم استقبال رسمی از حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع جمهوری عراق، نخستین دور مذاکرات وزرای دفاع دو کشور برگزار شد.

دهقان: تلاش ایران برای حذف تروریسم ادامه دارد/ العبیدی: به حمایت ایران در این برهه حساس نیازمندیمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "حسین دهقان" در این دور از مذاکرات با ابراز خرسندی از سفر به عراق گفت: روابط ایران و عراق تاریخی و ریشه‌دار است و این پیشینه، همبستگی دو ملت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور عراق به تهران و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان گفت: ما در اینجا هستیم تا اراده خود را برای اجرای توافقات صورت گرفته و گسترش همکاری‌های فی ما بین نشان دهیم و با هم افزایی و تقویت مقاومت فعالانه، چالش‌ها و بحران‌های امنیتی را برطرف سازیم.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران علاقه مند و مصمم به توسعه روابط و همکاری با دولت عراق در ابعاد مختلف به ویژه دفاعی – امنیتی است گفت: شرایط منطقه از جمله تساعد بحران و ناامنی در محیط امنیتی مشترک ایران و عراق، ضرورت همکاری‌های نزدیک دفاعی میان دو کشور را اجتناب ناپذیر کرده است.

سردار دهقان از همکاری‌های دفاعی – امنیتی ایران و عراق و مبارزه مشترک علیه تروریسم به عنوان عاملی ثبات ساز و امنیت آفرین بر منطقه یاد کرد و افزود: ایران با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده و بدون هیچ گونه چشم داشتی درخواست برادران عراقی خود را اجابت کرده است.

وزیر دفاع کشورمان اظهار امیدواری کرد: در این سفر علاوه بر تقویت مناسبات دفاعی –نظامی و امنیتی دو کشور بتوانیم گام‌های بلند و مستحکم تری برای انهدام کامل شبکه مخوف، جنایت کار و شرارت آمیز تروریستی– صهیونیستی– تکفیری به عنوان مهمترین عوامل نا امنی در منطقه برداریم .

در این دیدار "خالد متعب یاسین العبیدی" وزیر دفاع جمهوری عراق نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر سردار دهقان به عراق گفت: امیدواریم این سفر پر از خیر و برکت برای ایران و عراق باشد و منجر به گسترش روابط بیش از پیش دو کشور گردد.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد: ایران و عراق یک کشور واحد هستند و روابط آن ها فراتر از مرزهای جغرافیایی است.

العبیدی با تشریح چالش‌های پیش روی عراق گفت: به طور حتم توسعه همکاری‌های دو کشور ما را در غلبه براین چالش ها توانمند و موفق خواهد کرد.

وی با تشکر و قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما به شدت به حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در این برهه حساس نیازمندیم و امیدواریم بتوانیم با اشتراک مساعی با ایران بر دشمنان ملت عراق پیروز شویم.

العبیدی با تبیین آخرین تحولات میدانی عراق در نبرد با تروریست‌ها گفت: با وحدت، انسجام داخلی، جانفشانی نیروهای مسلح و ملت عراق اجازه نخواهیم داد تروریست‌ها به اهداف شومشان نائل شوند و معتقدیم پیروزی نهایی از آن ملت عراق است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار