خطرناک‌ترین جراحی جداسازی دوقلوها + عکس

باز هم در یک پدیده نادر در دنیای پزشکی دوقلوهایی به هم چسبیده این‌بار در کشور اندونزی به دنیا آمده‌اند و حال پزشکان امیدوار هستند با کمک فناوری‌های حال حاضر دنیا بتوانند آنها را زنده از هم جدا کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دو نوزاد دوقلوی دختر اندونزیایی که به هم چسبیده به دنیا آمده‌اند برای عمل جراحی جداسازی از همدیگر به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در اندونزی منتقل شده‌اند.

خطرناکترین جراحی جداسازی دوقلوها + عکس

گفتنی است؛ این دو نوزاد Putra و Siti Hadijah نام دارند و از ناحیه سر به همدیگر متصل هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، پدیده به هم چسبیده چند قلوها از هر 2 و نیم میلیون تولد در یک مورد رخ می‌دهد و معمولا بین نوزادان دختر بروز می‌کند.

براساس آمارها هر سال در جهان حدود 200 جفت دو قلوی به هم چسبیده بدنیا می‌آیند که از این تعداد حدود 70 درصد دو قلوهای دختر هستند.

پزشکان به دلیل یکی بودن شریان اصلی خون تغذیه کننده بخش‌های مغزی انجام جراحی برای جداسازی این دو نوزاد را بسیار سخت و پیچیده عنوان کرده‌اند.

این نوزاد در یکی از شهرستان‌های کشور اندونزی بدنیا آمده‌اند که توسط سونامی در سال 2004 آسیب و خسارت فراوان دیده است و حدود 221 هزار نفر کشته و بیش از 5 هزار منزل مسکونی نابود شده است. هنوز زمان دقیق جراحی جداسازی این دو نوزاد اعلام نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: جداسازی ، دوقلو ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار