اردبیل؛

پیش بینی برداشت 735 هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: امسال ۱۱ هزار هکتار از اراضی و زمین‌های کشاورزی استان اردبیل به کشت گندم اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۷۳۵ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: امسال 11 هزار هکتار از زمین‌ها و اراضی کشاورزی استان اردبیل به کشت محصول گندم اختصاص یافته است.

وی گفت: 83 هزار هکتار از این اراضی آبی و 28 هزار هکتار نیز دیم بوده که با توجه به بارندگی‌های مطلوب و مناسب امسال پیش‌بینی می‌شود که 735 هزار تن محصول گندم از این اراضی و زمین‌های کشاورزی در استان اردبیل برداشت شود.

انبارهای ذخیره گندم مازاد در اردبیل ساماندهی می‌شود

استاندار اردبیل از آمادگی 46 مرکز خرید گندم در استان اردبیل برای ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و زارعان خبر داد و گفت: این مراکز ظرفیت ذخیره‌سازی 557 هزار تن گندم را دارد که امیدواریم بتوانیم در این حوزه خدمات ارزنده‌ای را به کشاورزان و زارعان ارائه کنیم.

خدابخش تصریح کرد: امسال قیمت تعیین‌شده برای خرید تضمینی گندم یک هزار و 155 تومان بوده که قیمتی مطلوب و مناسب بوده که در این راستا تلاش و جدیت بر این است تا با خرید به موقع و پرداخت بهای آن به کشاورزان زمینه‌ای فراهم شود تا دست دلالان و واسطه‌ها در این زمینه کوتاه شده و نتوانند در این زمینه سوء استفاده کنند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل حضور فعال ناوگان حمل و نقل را برای خرید و حمل گندم بسیار مهم دانست و گفت: باید به این امر توجه ویژه شده و مسئولان و متولیان امر برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.