همدان؛

جانشین انتظامی استان همدان: دستگیری باند پهنای باند در استان همدان

جانشین انتظامی استان همدان گفت: اعضای یک باند که با سو استفاده از پهنای باند کشور و ایجاد اخلال در شبکه مخابراتی اقدام به قاچاق صوت در فضای مجازی می کردند دستگیر شدند.

جانشین انتظامی استان همدان: دستگیری باند پهنای باند در استان همدانبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ سرهنگ علی اصغر خرم روی در جمع خبرنگاران افزود: در بررسی های تیم فنی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مشخص شد افرادی علاوه بر اخلال در شبکه و بستر مخابراتی غرب کشور در فضای مجازی اقدام به قاچاق صوت می کنند.
 
وی اضافه کرد: عوامل پلیس فتا دریافتند که اعضای این باند با برنامه ریزی دقیق و نصب تجهیزات غیرمجاز و غیرقانونی در نقاط مختلف استان در زمینه قاچاق صوت فعالیت دارند و در فضای مجازی اقدام به بازاریابی و فروش کارت های تماس می کنند.
 
وی گفت: با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی اعضای پنج نفره باند در همدان و تهران شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.
 
جانشین انتظامی استان همدان اظهارکرد: اعضای این باند با جعل اسناد و مدارک شماری از شهروندان اقدام به خرید تعداد زیادی سیم کارت و سوء استفاده از آنها کرده بودند.
 
خرم روی با ذکر اینکه متهمان پرونده دارای تحصیلات علمی آکادمیک هستند افزود: اعضای این باند ابتدا منکر موضوع بودند ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار کردند سپس با تامین قرار مناسب روانه زندان شدند.
 
وی توصیه کرد: مدیران و مسوولان فنی شرکت های خدماتی ارتباطی درباره به روز کردن دانش فنی خود تلاش کرده تا بتوانند از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری کنند.
 
طبق اخبار منتشره تاکنون هفت مورد پرونده کلاهبرداری در انتظامی همدان مختومه شده است که مهمترین آنها مربوط به کلاهبرداری هفت محکوم در زندان رجایی شهر کرج با همکاری یک زن در بیرون از زندان بود که با استفاده از یک هزار و 100 خط تلفن همراه برای بیش از پنج هزار و 250 نفر پیامک هایی با مضمون برنده شدن در جشنواره های مختلف ارسال کرده که در نهایت موفق به اغفال 290 نفر و تخلیه حساب آنها شدند.

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: همدان ، پهنای باند ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.