المعلم از مواضع تهران در جنگ عليه تروريسم قدردانی کرد

وزیر امور خارجه سوریه از مواضع حمایتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان جمهوری اسلامی ایران از سوریه در جریان جنگ علیه گروه های مسلح تروریستی تکفیری قدردانی کرد و گفت: این مواضع، پایداری دولت و مردم سوریه در برابر هجمه تروریست ها را تقویت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران «ولید المعلم» این مطلب را در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل بیان کرد و حمایت برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه، عربستان، قطر و اردن را از گروه های تروریستی تکفیری به شدت محکوم کرد.

وی از کشورهای حامی تروریست ها به عنوان ابزار مجری طرح های سلطه طلبانه کشورهای غربی در منطقه یاد کرد و افزود: کشورهایی همچون ترکیه، عربستان سعودی و قطر سیاستهای مخربی را در قبال سوریه اتخاذ و هزینه های هنگفتی را صرف اهداف شوم سیاست های صهیونیستی - آمریکایی کردند.

برپایه این گزارش، ولایتی نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: جنگ همه جانبه علیه سوریه به این دلیل است که سوریه در صف اول مقاومت قراردارد و دشمنان با ضربه زدن به سوریه درصدد متلاشی کردن زنجیره مقاومت هستند.

همچنین دو طرف در این دیدار تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به راه حل سیاسی به منظور برون رفت از بحران سوریه در طرح مختلف ژنو و مسکو را مورد بررسی قراردادند و تنها راه حل برون رفت از این بحران را گفتگوی سوری - سوری دانستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار