شکاف امنیتی بالا بین نسخه‌های قدیمی و جدید سیستم عامل اندروید

محققان امنیتی می‌گویند: شکاف امنیتی بالا بین نسخه‌های قدیمی و جدید سیستم عامل اندروید وجود دارد که این خود سبب می‌شود تا کاربران نتوانند اصلاحیه‌های امنیتی را به طور کامل نصب کنند.

شکاف امنیتی بالا بین نسخه‌های قدیمی و جدید سیستم عامل اندرویدبه گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران از مرکز ماهر؛ شرکت گوگل معمولا تحت تاثیر بیشترین آسیب پذیری‌های افشا شده امنیتی قرار دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که سیستم عامل اندروید با تصاحب 81 درصد از بازار تلفن همراه به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن همراه شناخته می‌شود؛ اما تنها سهم کوچکی از این تعداد در حال اجرای آخرین نسخه از این سیستم عامل است.

براساس گزارش‌ها تنها 10 درصد از تلفن‌های هوشمند اندروید از نسخه 5.0 'Lollipop' استفاده می‌کنند و حدود 39 درصد نیز در حال استفاده از نسخه قبلی آن، نسخه 4.4 'KitKat' هستند. در آخرین نسخه اندروید آخرین آسیب پذیری‌ها برطرف شده و اصلاحیه‌های امنیتی اعمال شده است.

در این میان شکاف بزرگی بین دستگاه‌هایی که از نسخه 4.3 و نسخه‌های پیش از آن و نسخه 4.4 و نسخه‌های پس از آن استفاده می‌کنند وجود دارد چرا که بیشتر کاربران آخرین اصلاحیه‌ها را اعمال نمی‌کنند و برخی از دستگاه‌ها با اعمال اصلاحیه‌ها و ویژگی‌های امنیتی که برای کاهش تهدیدات بدافزاری و افشای اطلاعات استفاده می‌شوند سازگاری ندارند.

ناتوانی در اعمال برخی از اصلاحیه‌ها بر روی دستگاه‌ها به این دلیل است که سرعت رشد نرم افزار از رشد سخت افزار سریعتر است؛ تنهایک استثنای این مورد گوشی‌های برند گوگل با نام Nexus است که می‌توانند مرتب اصلاحیه‌ها را دریافت کنند. البته این ناسازگاری به نفع تولیدکنندگان گوشی است زیرا به دلیل عدم به روز رسانی، کاربران مجبور می‌شوند تا دستگاه‌های خود را با مدل‌های جدیدتر جایگزین کنند.

اما در نهایت این کاربر است که صدمه می‌بیند و به دلیل استفاده از نسخه‌های به روز نشده در معرض انواع تهدیدات سایبری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.