کره شمالی سفر بان کی مون را به اين کشور لغو کرد

کره شمالی روز چهارشنبه در اقدامی ناگهانی دعوت از بان کی مون، دبير کل سازمان ملل متحد را به اين کشور لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالي روز چهارشنبه در اقدامي ناگهاني دعوت از بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد را براي بازديد از منطقه اي صنعتي در داخل اين کشور لغو کرد. بان کي مون اين اقدام غير منتظره کره شمالي را بسيار تاسف بار توصيف کرد.

اين تصميم کره شمالي پس از آن اتخاذ شد که بان کي مون اين هفته از اين کشور درخواست کرد از هرگونه اقدام که ممکن است باعث تشديد تنش هاي نظامي شود خودداري کند. اين درخواست بان کي مون از کره شمالي پس از آن مطرح شد که اين کشور يک فروند موشک بالستيک با قابليت پرتاب از زيردريايي را آزمايش کرد.

بان کي مون گفت: کره شمالي لغو دعوت از وي را براي بازديد از منطقه صنعتي کائسونگ از طريق کانال هاي ديپلماتيک اعلام کرده است.

وی در نشستي در سئول پايتخت کره جنوبي تصريح کرد :«‌ هنوز هيچ توضيحي براي اين تغيير عقيده ناگهانی کره شمالي ارائه نشده است. اين تصميم کره شمالي بسيار تاسف بار است. با اين حال من به عنوان دبير کل سازمان ملل متحد از هيچ تلاشي براي متقاعد کردن این کشور به همکاري با جامعه بين المللي در جهت برقراري صلح و ثبات در شبه جزيره کره و فراتر از آن دريغ نخواهم کرد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار