یک کارشناس سیاست خارجی گفت: صدور حکم اعدام مرسی به خاطر باج‌خواهی و انزوای گروه‌های اسلامی مانند اخوان المسلمین است و به نظر می‌رسد اکنون که جامعه جهانی به صدور این حکم واکنش تندی نشان داده، بعید است عبدالفتاح السیسی بخواهد آن را اجرایی کند.

"حسن هانی‌زاده" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به صدور حکم عدام "محمد مرسی" رئیس جمهور اسبق مصر، اظهار داشت: صدور حکم اعدام مرسی به خاطر باج‌خواهی و انزوای گروه‌های اسلامی مانند خانه مسلمین است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اکنون که جامعه جهانی  واکنش تندی نسبت به صدور این حکم از خود نشان داده، بعید است عبدالفتاح السیسی بخواهد ان را اجرایی کند. از سوی دیگر صدور چنین حکمی برای تحت فشار قرار دادن اسلام‌گرایان و جامعه جهانی است و با همه این تفاصیل می‌توان گفت در این حکم تجدید نظر خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: هنگامی که حکم صادر شد دولت مصر انتظار نداشت که با چنین واکنشی از سوی جهان و مردم رو به رو شود در نتیجه بر آن شد تا بتواند با صدور چنین حکمی امتیازهایی برای خود کسب کرده و با تحت فشار قرار دادن گروه‌های مد نظر خود، فشار لازم را ایجاد کند.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: واکنش جهانی و عواقب آن همگی باعث خواهد شد تا در حکم محمد مرsی تجدید نظری صورت گیرد چرا که با عملیاتی شدن این حکم، نگاه‌های منفی متوجه السیسی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، مرسی ، مبارک ، لعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار