رییس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک کشور گفت: دانشگاه‌های کشور به جای تولید علم و دانش و تحقیق و پژوهش به رقیب بی‌بدیل صنعت تبدیل شده‌اند.

مهندس ویدا سینا، رییس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران   گفت: دانشگاه‌های کشور با توجه به نقش حساس و مهم خود در تولید علم و فناوری همواره ارتباط خوب و منطقی با صنعت نداشته‌اند که نتیجه این امر عدم رشد و شکوفایی واقعی و در حد انتظار صنعت کشور بوده است.

وی افزود: در حال حاضر متأسفانه دانشگاه‌ها به دلیل برخورداری از امتیازاتی همچون وام‌های گوناگون و بلاعوض معافیت مالیاتی، بهره‌برداری از نیروی رایگان کار و فضای فعالیت رایگان به رقیب سرسختی برای صنعت تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: عدم تعریف و ایجاد ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه باعث روی آوردن دانشگاه‌ها به کارهای تولیدی و صنعتی شده است، این در حالی است که صنعت همواره نیازمند علم و فناوری است که باید در دانشگاه‌ها تولید و برای اجرایی شدن و تبدیل به محصول نهایی به صنعت انتقال داده شود ولی این امر متأسفانه تحقق واقعی پیدا نکرده است.

مهندس سینا خاطرنشان کرد: توجه نکردن به ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه از طرف سازمان‌های بالادستی باعث بروز مشکلات فراوانی برای بخش‌های صنعتی و تولیدی کشور شده است که برطرف نمودن این معضل نیازمند توجه بیشتر مسئولان زیربط در جهت تعامل هرچه بیشتر و واقعی صنعت و دانشگاه و در نهایت رشد و شکوفایی صنعت کشور است.




انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، پژوهش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار