جريمه شش ميليارد دلاری پنج بانک بزرگ در آمریکا

پنج بانک از بزرگترین بانک های جهان در آمریکا به جرم دخل و تصرف در نرخ های مبادله ارزهای خارجی به پرداخت حدود شش میلیارد دلار جریمه محکوم شدند.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه خبری الجزیره انگلیسی، پنج بانک از بزرگترین بانک های جهان در آمریکا به جرم دخل و تصرف در نرخ های مبادله ارزهای خارجی به پرداخت حدود شش میلیارد دلار جریمه محکوم شدند.
گفته می شود جی پی مورگان چیس، سیتی گروپ، بارکلیز و رویال بانک اسکاتلند همگی جرم خود را پذیرفته اند. در همین حال، بانک یو بی اس نیز به تقلب در نرخ های بهره پایه اذعان کرده است. 
لورتا لینچ ، دادستان کل آمریکا گفت :«بهایی که بازار برای ارزها تعیین می کند تقریبا بر همه بخش های همه اقتصادهای جهان تاثیر می گذارد. اقدامات این بانک ها سود آنها را بالا برده اما به مصرف کنندگان و سرمایه گذاران و موسسات بی شماری در سرتاسر جهان ، از صندوق های بازنشستگی گرفته تا شرکت های بزرگ ، از جمله مشتریان خود این بانک ها که به بازار مبادله ارز اعتماد و به آن برای ارائه نرخ های رقابتی اتکا کرده بودند، لطمه زده است.»
اندرو مک فیب از اداره تحقیقات فدرال، اف بی آی، نیز گفت:«در این پرونده اقدامات مجرمانه چند فرد معدود در برخی از بزرگترین بانک های جهان مشخص شده است. آنها برای سود شخصی خود در بازار مبادله ارز دخل و تصرف کرده اند.»

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، آمریکا ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار