بهره‌برداری از خط توليد ذغال حرارتی با استفاده از باطله‌های ذغال سنگ

طرح بهره‌برداری از خط توليد ذغال حرارتی با استفاده از باطله‌های ذغال سنگ در زرند آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ باطله به بخش باقيمانده از ذغال سنگ فرآوري شده اطلاق مي شود که تاکنون به آن به چشم پسماند نگاه مي شد. 

مدير عامل شرکت ذغال سنگ استان کرمان گفت: در مرحله اول خط توليد جديد ، ساليانه  250 هزار تن باطله، فراوري مجدد مي شود  و از آن 80 هزار تن ذغال حرارتي بدست مي آيد که به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه خواهد شد. 

معصومي افزود : دپو شدن باطله هاي ذغال سنگ در 20 سال گذشته ، علاوه بر ايجاد مشکلات متعدد زيست محيطي براي شهرستان زرند و احتمال ايجاد خطر براي اين شهرستان ، فضاي بسياري را نيز اشغال کرده است و با بهره برداري از خط جديد توليد ، بخش زيادي از اين مشکل کاهش مي يابد. 

مدير کارخانه ذغالشوئي زرند نيز با تشريح روند احداث اين خط جديد توليد گفت :کارخانه ذغالشوئي زرند در يک دهه گذشته اقدامات ارزشمند ديگري براي افزايش بهره وري و بومي سازي دانش فني انجام داده است که نتيجه آن افزايش 8 درصدي بهره وري کارخانه با سود آوري 8 و نيم ميليارد تومان در سال بوده است.

توحيدي  افزايش 25 درصدي ظرفيت خط توليد کارخانه ذغالشويي زرند  از 325 تن  به 400 تن بر ساعت با سود آوري بالغ بر 3 ميليارد تومان در سال و کاهش ميزان توقف خطوط توليد از 24 درصد به 3 درصد را از ديگر دستاوردهاي کارکنان و مهندسان زحمتکش اين کارخانه دانست.

وي  گفت :با بومي سازي دانش فني در چند سال گذشته بيش از  2 ميليارد تومان صرفه جويي ارزي صورت گرفته است. 

کارخانه ذغالشويي زرند که در زميني به مساحت 24 هزارو 600 متر مربع در ابتداي شهر زرند احداث شده ، بزرگترين كارخانه  فرآوري زغالسنگ ايران است. 

ظرفيت اسمي اين کارخانه  شستشوي دو ميليون تن زغالسنگ خام در سال است و هم اکنون ساليانه بيش از 500 هزار تن از کنسانتره مورد نياز کارخانه هاي ذوب آهن  و کک سازي کشور را توليد مي کند.

واردات ذغال سنگ و کک ارزان قيمت چين به کشور در سالهاي گذشته مشکلات متعددي براي صنعت ذغالسنگ کرمان ايجاد کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار