شرقی در دیدار با ولایتی:

تفکر انقلاب اسلامی تنها راه آزادی فلسطین است/آمریکا جنگ نیابتی در منطقه را پیگیری می‎کند

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران گفت: بعد از شکست آمریکا در افغانستان و عراق آمریکا به صورت نیابتی اهداف خود را دنبال می‌کند به همین جهت از حمایت‌های ایران از سوریه تشکر می‌کنیم و معتقدیم اگر این حمایت‌ها نبود سوریه به پیروزی نمی‌رسید.

تفکر انقلاب اسلامی تنها راه آزادی فلسطین است/آمریکا جنگ نیابتی در منطقه را پیگیری می‎کندبه گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران جمعیت دوستی فلسطین و ایران در سفری که به کشورمان داشته است و در راستای دیدارهایی که با علاءالدین بروجردی، سعید جلیلی، امیرعبداللهیان و حسین شیخ‌الاسلام داشت صبح امروز (پنجشنبه) در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با علی اکبر ولایتی دیدار و طرفین پیرامون مسائل منطقه و فلسطین گفت‌وگو کردند.

در این دیدار  استاد عبدالکریم شرقی رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران با تشکر از فرصت ایجاد شده اظهار داشت: ما می‌دانیم جمهوری اسلامی اهتمام ویژه‌ای به مسئله فلسطین دارد چون موضوع فلسطین از اولویتهای انقلاب ایران بشمار می‌رود.

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران ادامه داد: من صحبت‌های خود را با ورود به مسئله سیاسی آغاز می‌کنم از این جهت که شما از دیدگاه‌ ما چه در زمینه مسئله فلسطین  و چه در مقوله تحولات جهان آگاه شوید.
 
وی با اشاره به اینکه فلسطین در شرایط فعلی در بدترین موقعیت قرار دارد تصریح کرد: به دلیل عناصر داخلی و منطقه‌ای در شرایط فعلی فلسطین دچار چند دستگی است.

شرقی افزود: بحث چند دستگی در میان گروه‌های مختلف فلسطین خطرناک است این چند دستگی پیش از این در دیدگاه‌های سیاسی مطرح بود، اما در اوضاع فعلی چند دستگی شامل مواضع سیاسی و حوزه جغرافیایی می‌شود.

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران با بیان اینکه این شکاف در کل موضوع فلسطین تأثیرگذار بوده است خاطر نشان کرد: این مسئله در چارچوب پراکنده کردن و ایجاد تشتت میان گروههای مختلف فلسطین موثر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات مختلف مردم در کرانه باختری مانند بحث دیوار حائل و شهرک سازی‌ها و همچنین مشکلات مردم در باریکه غزه اظهار داشت: در شرایط فعلی یک قوه و نیروی واحد که مسئولیت کل ملت فلسطین را عهده‌دار شود وجود ندارد.

شرقی اضافه کرد: ما در جمعیت دوستی فلسطین و ایران از ابتدای بحران سوریه موضع آشکاری اتخاذ کردیم که این موضع مجزا و مستقل از جهت‌گیری قدرت‌های اصلی در فلسطین بود.

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران ادامه داد: ما در مارس 2010 که بحران سوریه آغاز شد کمتر از یک ماه موضع علنی خود را اعلام و عنوان کردیم هدف قراردادن سوریه به دلیل حمایت این کشور از محور مقاومت است.

وی بااشاره به بهار عربی شکل گرفته در منطقه تصریح کرد: ما در مورد بهار عربی به ویژه در مورد وضعیت مصر، تونس و لیبی نیز موضع مشخصی داشتیم و شاخص معیار ما در قبال آنها جهت‌گیری این انقلاب‌ها در خصوص مسئله فلسطین بود.

شرقی با بیان اینکه انقلاب ایران نمونه بیداری اسلامی حقیقی است یادآور شد: در حقیقت انقلاب شکل گرفته در ایران بیانگر منافع امت اسلام است.

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر در مصر شیوه‌های سابق پابرجاست ادامه داد: به عنوان مثال رژیم صهیونیستی هنوز در این کشور سفارت دارد. بنابراین ما به آنچه موسوم به بهار عربی است خوشبین نبودیم.

وی اضافه کرد: در حقیقت درگیری اصلی در منطقه درگیری بین محورهای اصلی مقاومت، سوریه، حزب‌الله و مقاومت اسلامی و محور دیگر محور تسلیم و سازش در برابر اسرائیل و غرب است.

شرقی ادامه داد: بعد از شکست آمریکا در افغانستان و عراق آمریکا به صورت نیابتی اهداف خود را دنبال می‌کند به همین جهت از حمایت‌های ایران از سوریه تشکر می‌کنیم و معتقدیم اگر این حمایت‌ها نبود سوریه به پیروزی نمی‌رسید.

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد نقش خطرناک عربستان با هدف قراردادن یمن هستیم تصریح کرد: صحبت در مورد حمله عربستان به یمن نیاز به زمان بیشتری دارد ما در جمعیت دوستی فلسطین بر آن باوریم که طرف‌هایی که رژیم صهیونیستی را بوجود آوردند کسانی هستند که در حمله به یمن از عربستان حمایت می‌کنند و در حقیقت وظیفه اصلی آنها حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و منافع غرب است.

وی با بیان اینکه ما موضع مشخصی در خصوص حمله عربستان به یمن داشتیم خاطر نشان کرد: ما این موضع را صراحتا با صدور بیانیه‌ای عنوان و در این بیانیه حمله عربستان به یمن را محکوم کردیم و در این راستا به سفارت یمن در دمشق مراجعه و ضمن ملاقات با سفیر یمن تلگرافی را برای الحوثی ارسال کردیم و در این نامه بر مواضع حامیانه خود در قبال یمن تأکید کردیم.

شرقی افزود: جمعیت دوستی فلسطین و ایران مراسمی تحت عنوان درود ملت فلسطین به ملت یمن را با حضور مسئولین سفارت ایران و یمن و تعدادی از رهبران گروه‌های فلسطینی برگزار کرد و طی این مراسم تمامی مواضع خود را به صورت رسمی مطرح نمود.

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران با اشاره به اینکه مکان اصلی آرمان فلسطین در محور مقاومت است یادآور شد: تفکر جمهوری اسلامی تنها راه برای آزادی فلسطین است و ما در جمعیت دوستی فلسطین و ایران خود را اتباع حضرت امام خمینی(ره) در عرصه فلسطین می‌دانیم. 

وی اضافه کرد: ما در حال حاضر در سوریه و لبنان اقدامات فرهنگی مختلفی انجام داده‌ایم و با تعداد زیادی از افراد فرهیخته و اهل قلم در اردن و کرانه باختری در ارتباطیم همچنین معتقدیم فراخوان مقام معظم رهبری در مورد تسلیح کرانه باختری جزء وظایف ماست.

شرقی در پایان ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده برای ملاقات با ولایتی تصریح کرد: از شما تقاضا می‌کنم درودها، وفاداری و وابستگی ما به مقام معظم رهبری را به ایشان ابلاغ  کنید و یادآور شوید باعث افتخار ما بود که بتوانیم با شما ملاقات و به توفیق نماز خواندن پشت سر شما نائل گردیم. 


انتهای پیام/

برچسب ها: جمعیت ، ورود ، مسائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار