کارت قرمز کارگران و نهادهای بین المللی برای قطر

در حالی که قطر سالهاست با انجام صدها پروژه عمرانی، خود را برای میزبانی جام جهانی 2022 آماده می کند، سازمان ها و نهادهای بین المللی به هم صدایی با کارگران مهاجر این کشور روی آورده اند و خواستار بهبود وضع معیشتی اسفناک آنان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، قطر تاکنون نتوانسته به وعده هایش در خصوص بهبود شرایط کاری ناعادلانه در میان کارگران خارجی این کشور عمل کند.

سازمان عفو بین الملل امروز گزارش داد: با گذشت یک سال از زمانی که قطر متعهد شد به مشکلات کارگران مهاجری که در ساخت بزرگراه ها، هتل ها، استادیوم ها، برج های چندطبقه و آسمانخراش ها در این کشور مشغول به کار هستند رسیدگی کرده و شرایط مالی و معیشتی آنان را بهتر کند، ما هنوز نتوانسته ایم اقدام در خور توجهی از سوی این کشور متموّل حوزه خلیج فارس شاهد باشیم.

این گزارش، یک روز بعد از اعلام رسمی 3 حامی مالی بزرگ جام جهانی یعنی شرکت های آدیداس، کوکاکولا و و ویزا صادر شد، که از فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) خواسته بودند قطر را برای ارتقاء اوضاع کاری مهاجرین تحت فشار بگذارد.

این کشورِ عضو اُپک، در حالی رشد بی سابقۀ خود در زمینه رونق پروژه های عمرانی را طی می کند که همچون سایر همسایگان عرب خود در خلیج فارس، از رشد جمعیت بومی بسیار پایینی برخوردار است و به غیر از وابستگی به درآمدهای نفت و گاز، به میلیون ها کارگر خارجی نیز برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود نیازمند است. اکثر مهاجرین قطر در بازار کار این کشور از جنوب آسیا و کشورهایی مانند هند و نپال هستند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار