در اعتراض به دخالت‌های اروپا در جمهوری آذربایجان؛

الهام علی اف از شرکت در نشست دوره‌ای اتحادیه اروپا صرفنظر کرد

به دنبال انتقادات تند کمیسر ویژه شورای اروپا در زمینه حقوق بشر در جمهوری آذربایجان، الهام علی اف رئیس جمهور در آخرین لحظه از شرکت در این نشست خودداری کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، نشست دوره‌ای اتحادیه اروپا  در«ریگا» پایتخت لتونی در چارچوب برنامه «همکاری شرق»  پمج شنبه آغاز بکار کرد. انتظار می‌رفت شش کشور، از جمله جمهوری آذربایجان و ارمنستان در این نشست شرکت نمایند بنا بر برخی اطلاعات، قرار بود دیدار رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان در این نشست انجام شود. اما صبح پنج شنبه"علی حسن اف" رئیس بخش اجتماعی و سیاسی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد که رئیس جمهور آذربایجان در نشست ریگا شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری «آپا» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که دلیل عدم شرکت الهام علی یف رئیس جمهور آذربایجان در نشست ریگا، تبلیغات مغرضانه غرب علیه آذربایجان و فعالیت ضد آذربایجانی سازمان‌های غیر دولتی که توسط مراکز اروپایی اداره می‌شوند،بوده است.

مدتی پیش "نوروز محمد اف" معاون رئیس نهاد ریاست جمهوری آذربایجان با "مالنا ماردی" رئیس دفتر اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان دیدار و به گسترش فعالیت پارلمان اروپا علیه جمهوری آذربایجان اعتراض کرده بود.

نوروز محمد اف در این دیدار اعلام کرده بود که اگر انتقادات پارلمان اروپا در رابطه با جمهوری آذربایجان متوقف نشود، شرکت رئیس جمهور آذربایجان در نشست ریگا زیر سؤال قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار