یک متخصص تغذیه گفت: تغییرات فیزیولوژیک در سالمندی نیازهای تغذیه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کاهش توده‌های عضلانی در بدن باعث عدم کنترل در راه رفتن می‌شود.

گیتی بهادری متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع تغذیه در سالمندان اظهار کرد: تغییرات فیزیولوژیک در سالمندی، نیازهای تغذیه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در هر دهه حدود 2 تا 3 درصد توده‌ی عضلانی کاهش می‌یابد.

وی افزود: کاهش توده‌ی عضلانی باعث کاهش قدرت عضلانی، کاهش عملکرد فیزیکی و کنترل در راه رفتن و افزایش خطر بیماری‌ها می‌شود.

بهادری در ادامه گفت: افزایش توده‌ی چربی باعث افزایش چاقی و فعالیت‌های جسمی می‌شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تغییرات فیزیولوژیک در کاهش حواس پنج‌گانه می‌شود. بیماری آلزایمر، مصرف دارو، مداخلات جراحی و عوامل محیطی و دریافت‌های مواد غذایی در صورت عدم توجه به نیازهای تغذیه‌ای در سالمندان کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مصرف زیاد بعضی از مواد مغذی به علت سمی بودن در جذب ریز مغذی‌ها ممانعت ایجاد می‌کنند. مصرف اضافه‌ی ویتامین‌ها باعث هیپرویتامینوز می‌شود. مقدار دریافت مکمل‌ها بایستی با توجه به مقدار آنها در رژیم مصرفی و نیازمندی‌های بدن  سالمندان توصیه شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار