رزیدنت بیهوشی در بیمارستان قائم مشهد فوت کرده است و پزشکی قانونی این پرونده را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حادثه فوت یک رزیدنت بیهوشی در بیمارستان قائم شهر مشهد در رسانه‌های مکتوب کشور و فضای مجازی به چشم می‌خورد. حادثه‌ای که دلیل آن فشار کاری عنوان شده است. شاید این دلیل به خاطر کمبود امکانات و فشار کاری در بیمارستان‌های دولتی دیده می‌شود این رزیدنت بیهوشی به دنبال فشار کاری و استرس ناشی از آن به ایست قلبی مبتلا شده است و همکاران وی نیز موفق به نجاتش نشدند.

البته در این میان رئیس بیمارستان قائم پرونده رزیدنت بیهوشی خود را تحت پیگیری در پزشکی قانونی بیان کرده است.

خبرها حاکی از این است که پس از بررسی‌ پزشکی قانونی دلیل فوت این رزیدنت بیان می‌شود. دلیل فوت وی هر آنچه باشد نمی‌توان از کمبود امکانات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی غفلت ورزید. علاوه بر آن امکانات پزشکی در سراسر کشور به طور عادلانه توزیع نشده است.

مسئله توزیع نا‌عادلانه امکانات پزشکی در کشور چند ماه پیش توسط عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان شد و مسئله تازه‌ای در کشور محسوب نمی‌شود. توزیع نامناسب امکانات پزشکی چند سالی است که بر کشور سایه‌ انداخته است و همچنان این مشکل برطرف نشده است. قرار بود طرح پزشک خانواده به برطرف شدن این مشکل کمک کند اما تنها شاهد اجرایی شدن این طرح در استا‌ن‌های مازندران و شیراز هستیم. مشکلات این طرح سبب شده است تا طرح در این 2 استان اجرایی شود و به سایر نقاط کشور نرود البته مهمترین مشکل این طرح پزشک خانواده فراهم نشدن زمینه‌ اجرای این طرح بود مسئله‌ای که به طور تقریبی بر روی آن توافق وجود دارد.


گزارش از محدثه محمدپور




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار