کرمانشاه؛

"برناج" اثری ثبت شده در لیست میراث ملی

سراب دیدنی «برناج» یکی از هفت اثر طبیعی ارزشمند استان کرمانشاه از بکرترین نقاط گردشگری استان کرمانشاه در 14 کیلومتری شمال غرب شهر بیستون واقع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ این سراب اخیرا در نشست شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار ملی ایران به عنوان یک اثر طبیعی با ارزش ایرانی در لیست میراث ملی به ثبت رسید.

وجود گوردخمه تاریخی و چند هزار ساله و همچنین سراب و جلوه‌های طبیعی دل انگیز این روستا در کنار هم بافتی تاریخی طبیعی به این مکان دیدنی و گردشگر پذیر استان کرمانشاه داده است.

سراب برناج نیز در دامنه کوه بیستون و در مسیر راه ارتباطی بیستون به سنقر قرار دارد که نقش مهمی در زیبایی و طروات منطقه ایفا می‌کند. این سراب خیال انگیز در نزدیکی سراب «نجوبران» یا «نوژی وران» و در سه کیلومتری جاده اصلی بیستون به سنقر در دامنه رشته کوه های پراو و منطقه حفاظت شده بیستون قرار دارد.

کناره های سرسبز سراب و درختان کهنسال چنار، مزارع کشاورزی و روستای زیبا با مردمان خونگرم برناج، محیط دلپذیری را برای تفریح و تفرج گردشگران فراهم آورده است.

همچنین گوردخمه برناج که بر جذابیت‌های گردشگری این منطقه افزوده است، دارای نقشه ای مربع شکل به طول 95 سانتیمتر است. ارتفاع اتاقک این گوردخمه از کف تا سقف 90 سانتیمتر است. اطراف این گوردخمه نیز قابی تراشیده شده و از نظر پلان این گوردخمه دارای پلانی مربع شکل است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: برناج ، اثری ، ثبت ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.