تبریز؛

اجرای طرح حمایت از کودکان سندروم داون در تبریز

طرح دیوار 47 در حمایت از کودکان سندروم داون توسط مدیریت امور اجتماعی بهزیستی و با مشارکت سازمان پسماند و زیباسازی شهرداری تبریز و فرهنگسرای بزرگ الغدیر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، خسرو خیری، مدیر امور اجتماعی بهزیستی با اعلام این خبر افزود: این طرح در راستای اهداف شهرداری تبریز در حمایت از اقشار آسیب پذیر شهر و برای حمایت از کودکان سندورم داون ، روز چهارشنبه 6 خرداد ماه راس  ساعت 11 صبح در محل فرهنگسرای بزرگ الغدیر اجرا می شود.

خیری با دعوت از عموم مردم و رسانه ها جهت شرکت در این مراسم افزود: در این طرح کودکان سندروم داون تبریزی، ایده  ها و دنیای ذهنی خود را بر روی دیوار فرهنگسرا نقاشی می کنند و پس از اتمام ترسیم نقاشی ها، گروه های هنری به اجرای برنامه های شاد برای این کودکان خواهند پرداخت.

خیری ضمن تاکید بر لزوم توجه به این کودکان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، آشتی دادن افراد سندروم داون با متن جامعه است تا با نقش بستن توانایی های ناشکفته و استعداد های کشف نشده ناب آنان در قالب نقاشی بر روی دیوار، شکوفا شود تا انشاله اجرای این طرح تلنگری باشد به مردمی که نسبت به این بچه ها بی توجهند.

مدیر امور اجتماعی  با اشاره به شرایط سخت این بیماری برای مبتلایان و خانواده های آنان و اینکه بسیاری از بچه های مبتلا به این بیماری به انزوای اجباری کشانده می شوند، تصریح کرد: این انزوای اجباری منجر به افسردگی در این کودکان می شود ولی با برقراری ارتباط با آنها و حضورشان در چنین برنامه هایی می توان مانع بروز افسردگی در آنان شد تا این عزیزان نیز بتوانند از دنیای بیرون خود لذت ببرند و جامعه با دید جدید به این عزیزان توجه نمایند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.