یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: داعش هیچ جریان سیاسی را در جهان اسلام برنمی‌تابد و همه را رقیب خود می‌دانند و از این رو بارها عربستان را هم مورد حملات تبلیغاتی قرار دادند اما اولویت‌های آن‌ها متفاوت است و آن‌ها بین مخالفانشان هم دسته‌بندی‌هایی را دارند.

"جعفر‌حق‌پناه" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش با هیچ جریان سیاسی سر آشتی و سازش ندارد، اظهارداشت: این جریان چه می‌خواهد اسلام عربستانی باشد و یا شیعه و غیره چرا که این گروه تروریستی  روایت خاصی از اسلام دارد که حتی در ادامه ممکن است در رابطه با عربستان نیز به چالش برخورد.

وی با اشاره به بمب‌گذاری انتحاری در یکی از مساجد شیعیان در شرق عربستان افزود: انفجارها و تخریب‌ها در این کشور باعث هرج و مرج شده و بی تدبیری دستگاه حکومتی عربستان را نشان می‌دهد و این برای دستگاه سیاسی و امنیتی عربستان نمره منفی بزرگی محسوب می‌شود چراکه حکایت از ناپایداری این دستگاه دارد .

این کارشناس منطقه غرب آسیا ادامه داد: این بمب گذاری ناتوانی دستگاه‌های آل‌سعود را نشان می‌دهد، آن‌ها سعی خواهند کرد که به هر شکلی که شده حتی با شعار این کار را محکوم و پیگیری کنند.

حق‌پناه تصریح کرد: آن‌ها هیچ جریان سیاسی را در جهان اسلام برنمی‌تابد و همه را رقیب خود می‌دانند و از این رو بارها عربستان را هم مورد حملات تبلیغاتی قرار دادند اما اولویت‌های آن‌ها متفاوت است و آن‌ها بین مخالفانشان هم دسته‌بندی‌هاییرا دارند.

این کارشناس منطقه غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: از این به بعد هوشیاری در دستگاه عربستان به وجود می‌آید که ممکن است از بعضی از حملات گروه داعش جلوگیری کند و یا حتی با داعش به یک تبانی برسد تا این گروه تروریستی از این حرکات خودش در عربستان دست بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار