قم؛

افتتاحیه هشتمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعة‌المصطفی

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی گفت: افراط و تفریط، بین نهاد روحانیت و جامعه ما اختلاف می‌افکند که باید جلو آن را بگیریم و بهوش باشیم.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، رئیس جامعة‌المصطفی دراجلاسیه دانش‌آموختگان با اشاره به اینکه جریان های افراطی به دنبال ضربه زدن به مرجعیت هستند از خطرات رویاروی جهان اسلام و مکتب ناب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) سخن گفت وگردهمایی را تمرینی برای گفت‌وگوی ملیت‌های گوناگون و شکل‌گیری راهی بین‌المللی بین مسلمانان سراسر جهان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پی‌گیر برگزاری گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی هستند،دانش‌آموختگان المصطفی را مایه افتخار المصطفائیان خواند و گفت : هنگامی که گوشه‌ای از تلاش‌های شما را خدمت معظم‌له ارائه می‌دهم، بسیار ابراز رضایت می‌نمایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در پرتو انقلاب اسلامی، به مراتب بیش از افکاری است که در پرتو حرکت‌های تندروانه محقق شده است و گام برداشتن در این مسیر را افتخارآمیز دانست.

وی گسترش معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را در پرتو انقلاب اسلامی به مراتب بیش از افکاری دانست که در پرتو حرکت‌های تندروانه محقق شده است و اندیشه انقلاب اسلامی را به سود معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و نیز امت اسلامی دانست .

اعرافی دور شدن از مرجعیت و ولایت و ستون‌های اصلی هدایت امت را خطر دیگری عنوان کرد و گفت: مرجعیت، جایگاه بسیار بزرگی دارد، دست جریاناتی مانند داعش، از مرجعیت فکری اصلی خالی است که سبب می‌شود فجایعی غمبار به بار آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مواضع ما در برابر انحرافات کاملاً مشخص است، ابراز کرد: افراط و تفریط، بین نهاد روحانیت و جامعه ما اختلاف می‌افکند که باید جلو آن را بگیریم و بهوش باشیم. تهدید‌های درونی نیز در نتیجه ضعف علمی و اخلاقی ماست. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.