سنندج؛

تقدیراز هنرمندان کردستانی در جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ مازندران

رئیس حوزه هنری استان کردستان ازدریافت 7 جایزه و لوح تقدیر توسط هنرمندان کردستانی در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملي تئاتر بومي تیرنگ که با حضور مسئولین و هنرمندان کشوری و استانی در حوزه هنری استان مازندران برگزار شد،خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، امین مرادی در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری منظم جشنواره ملی تئاتر تیرنگ، گفت: این جشنواره که به همت حوزه هنری استان مازندران برگزار شد با رویکردی بسیار خوب در جهت احیاء آیین ها و سنن مناطق مختلف کشور در قالب ارائه آثار نمایشی و پژوهشی در خصوص این آیین ها، جهت احیاء نمودن آن در کشور فعالیت خود را از دوازده سال پیش آغاز کرده است.
 
 وی افزود: استان کردستان نیز با توجه به وجود فراوانی آیین ها که قابلیت‌های نمایشی فراوانی را دارد، از اولین دوره این جشنواره توانسته است آثار ارزشمندی را توسط گروه‌های نمایشی آیینی وابسته به حوزه هنری استان کردستان ارائه دهد. 

 رییس حوزه هنری کردستان بیان کرد: در این دوره از جشنواره سه گروه نمایشی از کردستان با نمایش های «جنوکه» به نویسندگی و کارگردانی «سید فریدون احمدی» نمایش «شایان» به کارگردانی «هیرش نقشبندی» و نمایش پژوهشی «هه‌ل په رکی» به کارگردانی «کوردوان بوستان» توانستند به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کنند و در طول مدت جشنواره، آثار خود را به اجرا بگذارند که برابر اعلام متولیان جشنواره، این آثار با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد. 

وی در پایان گفت: لوح تقدیر جشنواره به شادی هدایتی، مژده محمودی و همچنین آزاد پیرخضری برای بازیگری در نمایش«جنوکه» مورد تقدیر قرار گرفتند. 

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.