دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: خانه احزاب باید بیشتر به مسائل صنفی بپردازد و از هرگونه کار سیاسی و جناحی به دور باشد.

خانه احزاب باید در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ تحزّب در کشور فعالیت کند"محمدرضا راه‌چمنی" دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر کارکرد خانه احزاب بر فعالیت‌های انتخاباتی اظهار داشت: خانه احزاب باید برای نهادینه‌کردن فرهنگ تحزب در کشور و همچنین حل مشکلات احزاب فعالیت کند.

وی با بیان اینکه خانه احزاب باید برای اجرایی‌کردن اساسنامه پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی کند، ادامه داد: خانه احزاب باید بیشتر به مسائل صنفی بپردازد و از هرگونه کار سیاسی و جناحی به دور باشد.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه خانه احزاب باید مأمنی برای احزاب و تشکلهای سیاسی باشد، افزود: باید در خانه احزاب کار صنفی انجام شود و خانه احزاب باید با عنوان خانه صنفی احزاب فعالیت کند نه خانه سیاسی احزاب چرا که بر اساس قوانین، فعالیتهای صرفا سیاسی در این نهاد خالی از اشکال نیست.

گفتنی است انتخابات خانه احزاب، روز پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری به طور موقت رئیس آن شد.

در این انتخابات همچنین حسن غفوری‌فرد به عنوان نایب رئیس موقت خانه احزاب انتخاب شد.

کار این هیئت رئیسه موقت، اصلاح اساسنامه خانه احزاب است.

اصلاح اساسنامه خانه احزاب قرار است با حضور دبیران کل و نمایندگان احزاب انجام شود و پس از آن هم مجمع عمومی و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار