اردبیل؛

ساماندهی اسکان عشایر داوطلب

رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: آمادگی کامل برای ساماندهی اسکان عشایر داوطلب کوچنده در کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ کرمعلی قندالی در مراسم افتتاح همایش مدیران امور عشایری کشور که در شهرستان سرعین برگزار شد افزود: نگرانی های مسئولین ذیربط در این باشد که عشایر تولید کننده و بی توقع با تاثیر پذیری از رنگ و ظواهر و تکنولوژی کنونی حضور خود را در طبیعت و کوهها برای تولید کمتر نموده و رفته رفته با مهاجرت به شهرها به جمع جمعیت رفاه طلب پیوند یابند.

وی افزود : در سال گذشته کل اعتبارات امور عشایری در سطح ملی و استانی به 200 میلیارد تومان هم نرسید و این هشداری است که باید با تامین اعتبارات عمرانی و زیر بنایی برای رفاه حال این قشر تولیدگر اما کم توقع فراهم نمائیم تا این قشر زحمتکش از رنگ و ظواهر مادی و تکنولوژی تاثیر پذیری نداشته باشند .

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: در سطح کشور 25 درصد از تولیدات ملی با دستان عشایر تولید می شود که 28 درصد دام سنگین در اختیار عشایر است و در اراضی به مساحت 600 هزار هکتار به صورت مستقل اقدام به تولید علوفه و تعلیف احشام می نمایند.

قندالی گفت : درکشور ایران عشایر شاهسون ، بختیاری و قشقائی با طوایف و شاخه های خود در 8 هزار و 500 نقطه کشور استقرار دارند.

وی افزود: توجه جدی به این قشر زحمتکش می تواند موجبات خودکفایی کشور را در زمینه تولید لبنیات وگوشت قرمز فراهم نموده و اینها جزبا ایجاد توازن منطقه ای به منظور برقراری تعادل عملی نمی شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.