امیری مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

«مذاکرات ژنو» برای حل بحران یمن به نتیجه نخواهد رسید

یک کارشناس منطقه غرب آسیا گفت: بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عمان، به‌دلیل مرز مشترک با یمن، در خطر آسیب تروریست هستند.

"رضا امیری‌مقدم" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به دیدار هیئت عمانی با انصارالله اظهار داشت: عمانی‌ها موضع مسئولانه‌ای به تحولات منطقه‌ای نسبت به دیگر کشورهای خاورمیانه داشته و تلاش می‌کنند در رایزنی با انصارالله و کشورهای منطقه این بحران را مهار کرده و مردم یمن را از این هجوم وحشیانه نجات دهند.

وی با مثبت ارزیابی کردن تلاش عمان برای رایزنی با طرف یمنی، تصریح کرد: عربستان و دست نشانده‌های غرب و‌ آمریکا در صورتی که فضا را برای کشورهای بی‌طرف از جمله عمان محدود نکنند، چنین کشورهایی در کنترل بحران منطقه موفق‌تر خواهند کرد.

امیری مقدم با اشاره به خطری که شاید عمان را در آینده تهدید کند، افزود: گروه‌های تروریستی و تفکیری در مرزهای مشترک عمان و یمن  مستقر بوده و با رشد بحران منطقه، تروریست نیز گسترش خواهد یافت، بنابراین بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عمان، به‌دلیل مرز مشترک با یمن، آسیب خواهند دید.

وی همچنین با تأکید براینکه مذاکرات ژنو برای حل بحران یمن به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: حمله نظامی عربستان با مقاومت انصارالله روبرو شده و بی‌نتیجه ماند، من راه حل دیپلماسی را هم برای آل سعود بی‌نتیجه می‌دانم.

این کارشناس منطقه غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: حتی با حضور و شرکت عربستان باز هم نتیجه ملموسی بدست نخواهد آمد چرا که همانند این نشست برای حل بحران سوریه نیز بی‌تأثیر بوده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار