در تقدیر حماسه‌سازان خرمشهر مطرح شد:

فتح خرمشهر، فتح ارزش‌های الهی است

امروز احساس می‌کنم کسانی‌که دوربین بدست گرفتند، ارزششان کمتر از گرفتن اسلحه نبود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مراسم تقدیر از حماسه سازان با حضور مدیران صدا و سیما و امیرانَ، سرتیپ های کشوری در سالن رضوان برگزار شد.

در ابتدای مراسم علی‌اصغر جعفری معاون سرمایه انسانی صداوسیما اقتدار، امنیت و انسجام ملی را از دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: عقب نشینی و فرار صهیونیسم از جنوب لبنان از توفیقاتی است که از استمرار و عزت نفس جوانان ما حاصل شده است.

وی تصریح کرد: بر خلاف تمامی تصمیم‌گیری‌هایی که دشمنان برای ایران طرح می‌کنند،کشورهای صاحب قدرت برای ایران ارزش ویژه‌ای قائلند و این اتفاق ناشی از عظمتی است که در دوران دفاع مقدس خلق شده است.

جعفری ادامه داد: سوم خرداد را ولایت مداری و حق طلبی ملت ایران می‌دانم، امروز احساس می‌کنیم کسانی که دوربین بدست گرفتند، ارزششان کمتر از گرفتن اسلحه نبود.

در ادامه سردار لطفی ایزدی معاون اشراف و راهبردی کل قوا گفت: بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌هاست. انقلاب اسلامی انقلابی است که از حرکت نبوی، علوی و حسینی نشات گرفته است. فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌های الهی است.

وی ادامه داد: ما مفتخریم در مراسمی هستیم که مصادف با ایام خجسته میلاد سالار شهیدان تاریخ امام حسین (ع)، میر علمدار بزرگ عرصه کربلا حضرت ابو‌الفضل (ع) و پیام‌آور عرصه خونبار نینوا حضر امام سجاد (ع) است و در این مسیر باید بگویم که شهدای ما برای اعلای کلمه " لا‌اله‌الا‌الله " قیام کردند و در این راه امام خمینی (ره) فرمودند: ما حسین وار وارد این جنگ شدیم و حسین وار به شهادت برسیم.

سر دار یزدی تصریح کرد: جنگ در انقلاب اسلامی و حرکت رزمندگان در انقلاب اسلامی حرکتی است برای جهاد افضل و جهاد اکبر این حرکت حرکتی ستودنی است.

رزمندگان اسلام 34 روز در خرمشهر با رهبریت و حضور چنین انسان‌هایی مقاومت کردند و استراتژی عملیاتی استکبار جهانی را با شکست مواجه کردند.

گفتنی است در دو بخش از حماسه سازان تقدیر کردند. در بخش اول از دارا آقا قادر خانزاده که برادر 6 شهید انقلاب اسلامی، خانوداده شهید حسین پای‌مردی، احمدی، خانواده خلبان شهید عباس بابایی که حضور نداشتند، از پسر شهید کشوری تقدیر شد.

همچنین در بخش دیگر از خانواده فرزند شهید و جانبازان جنگ تقدیر شد.

شایان ذکر است این برنامه با همت ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، هیات رزمندگان غرب و شمال‌غرب هنچنین با حضور امیران، سرداران و یادگاران ساعت 11 صبح برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار