ساری؛

برخورد قاطع جهاد کشاورزی با صاحبان زمین های بلاکشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: عدم کشت زمین های کشاورزی به مثابه تغییرکاربری غیر مجاز بوده و جهاد کشاورزی طبق وظیفه مندی خود با این افرادبرخورد قاطع انجام داده و اعمال قانون می کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرهادی افزود: در راستای تامین امنیت غذایی جامعه و اشتغالزایی پایدار دربخش کشاورزی، برای مالک 30 هزار متر مربع از زمین های کشاورزی قریه گل افشان شهرستانقائم شهر که به دلیل عدم کشت در گشت دهگردشی تعطیلات نوروزی مورد شناسایی قرار گرفته بود، اخطار مبنی بر عدم بلاکشت و رها بودن زمین صادر شد.

وی تصریح کرد : پس از ابلاغ اخطار به مالک زمین بایر و بلا کشت مبنی بر اعمال قانون به نفع دولت و انجام پیگیری های لازم، 3 هکتار از زمین بایر به باغ مرکبات تبدیل و به عرصه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با تاکید به جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغی در شهرستان قائم شهر گفت: تامین امنیت غذایی جامعه از وظایف اصلی جهادکشاورزی است که برای حفظ ضریب امنیت غذایی، همکاری سایر دستگاه های اجرایی با جهادکشاورزی ضروری است.

فرهادی یادآور شد: سال گذشته 37 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی شهرستان قائم شهر قلع و قمع شد.

بگفته وی از ابتدای امسال تاکنون 8 مورد احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان به مرحله اجرادرآمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از نیروی انتظامی، دستگاه های اجرایی، دهیاران و شوراها خواست تا برای حفظ منابع ملی و حقوق بیت المال در مراحل اولیه قطعه بندی و دیوارکشی با اجرای تبصره 2 ماده 10، جهادکشاورزی را در راستای حفظ کاربری زمین های کشاورزی یاری کنند.
 

انتهای پیام /گ

برچسب ها: برخورد ، صاحبان ، زمین ، بلاکشت ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.