استرس موجب چاقی و اضافه وزن می شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، استرس روی متابولیسم افراد تاثیر گذار است و منجر به تحریک بدن برای استفاده بیشتر از غذا می‌شود پس بهتر است منشا استرس بیابید و آن را کنار بگذارید.

عادت اشتباه دیگری که بسیار متداول است نادیده گرفتن وعده غذایی است، بسیاری از مردم تصور می‌کنند که با حذف وعده‌های اصلی غذایی به کاهش وزن و تناسب اندام خود کمک کنند در  حالیکه حذف وعده غذایی باعث مصرف غذای بیشتر در طی روز می‌شود. برای داشتن نتیجه موثرتر توصیه می‌شود از پنج وعده غذای سبک در طول روز استفاده شود و بعد از 8 شب از خوردن غذا اجتناب شود.

سریع غذا خوردن از دیگر عادات اشتباهی است که منجر به اضافه وزن می‌شود. جویدن بیشتر غذا باعث افزایش طول مدت غذا خوردن می‌شود که به هضم بهتر غذا و تناسب اندام کمک می‌کند.

الگوهای خواب و بیداری و دیر خوابیدن هم از علل افزایش وزن می‌باشد. دیر خوابیدن باعث اختلال در عملکرد هورمون‌های Leptin, ghrelin  می‌شود. هورمون Leptin مسئول فرستادن سیگنال‌هایی به مغز برای ایجاد احساس سیری می‌شود و ghrelin دستورهای مبنی بر گرسنگی را به مغز صادر می‌کنند.

مصرف زیاد کافئین هم از علل تاثیر گذار بر اضافه وزن است. مصرف زیاد کافئین، هورمون استرس (کورتیزول) در بدن افزایش داده که باعث مصرف بیشتر غذاهای شیرین می‌شود.
 
گفتنی است؛ مصرف بی رویه غذهای آماده هم از عادات اشتباهی است که در تناسب اندام تاثیرگذار است. این نوع غذاها قند و چربی زیادی دارند که مانع از کاهش وزن می‌شوند. با کنار گذاشتن این غذاها، تناسب اندام شما تا حد زیادی تضمین می‌شود.

از سایر عادات اشتباه می‌توان عدم توجه به نیاز اصلی بدن یعنی آب را نام برد. بسیاری از مردم به نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنند توجه ندارند و معمولا از نوشیدنی‌هایی که باعث افزایش وزن می‌شود استفاده می‌کنند. نوشیدن 2 لیتر آب در روز به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و خطرات ناشی از حمله‌های قلبی، سردرد را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چاقی ، لاغری ، استرس ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار