تبريز؛

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی 6 خرداد در منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز؛ محمد رضا عیدی ، امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های جذب خیرین در آذربایجان شرقی از برگزاری مستمر این برنامه ها در استان  خبر داد.

عیدی بیان کرد: در 16 جشنواره برگزار شده خیرین 286 پروژه با بازسازی وساخت 1300کلاس درسی پایان یافته و 59 پروژه نیز در دست ساخت قرار دارد که 300 میلیارد تومان در این زمینه اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سامانه خیرین هزار نفر خیر ثبت شده اند که آماده کمک به نوسازی مدارس هستند و خیران از برخی امتیازات بهره مند هستند که 50 درصد از هزینه ها را دولت متقبل می شود.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی در مشارکت خیران موثر است گفت: ظرفیت خوبی در زمینه خیران وجود دارد که با رونق اقتصادی مشارکت نیز بیشتر می شود و خوشبختانه در جشنواره شانزدهم بيش از 70 درصد مشارکتها محقق شده است.


وی گفت: در 8 شهرستان نیز جشنواره خیرین برگزار شده که به 18 جشنواره شهرستانی در مجموع رسیده و در بقیه شهرستانها هم جشنواره خیرین برگزار می شود و در سال 93 بالای 600 نفر میهمان در آخرین جشنواره خیرین استان حضور داشتند.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی 6 خرداد در منطقه آزاد ارس  برگزار می شود.

وی گفت: در این جشنواره که با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی و مسئولان استانی و کشوری همراه خواهد بود برنامه های متنوع اجرا خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی  در ادامه  با اشاره به تعداد کلاسهای درسی در استان گفت: 24 هزار کلاس درسی داریم که 8 هزار کلاس مستحکم بوده و 8هزار و 200 کلاس غیر مستحکم هستند و 7 هزار نیمه مستحکم هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: مدارس نیمه مستحکم باید مقاوم سازی شوند اما 8 هزار و 200 کلاس درسی غیر مستحکم نيز تخریب و نوسازی شوند.

انتهاي پيام/د 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.