دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد:

هیات‌های رسیدگی به تخلفات میزان و معیار سنجش در ادارات هستند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری میزان و معیار سنجش هستند، گفت: باید رأفت اسلامی را تا جایی که آراء صادره، موجب پیشگیری بعدی و فرهنگ‌سازی شود، رعایت کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر در نشست هم‌اندیشی اعضاء هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، گروه‌های تحقیق و کارشناسان با اشاره به این که باید خدا را به پاس نیروهای ارزشمند، متدین و خدوم جمعیت هلال‌احمر شکرگذار بود، گفت: هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری باید در رسیدگی‌ها به آسیب‌شناسی توجه خاصی داشته و بررسی کنند که زمینه‌های تخلف چگونه فراهم شده تا با راهکارهای پیشگیرانه بتوان زمینه بروز تخلفات را کاهش داد.

وی با تاکید بر این که باید در برخورد با تخلفات، جانب حق را رعایت کرد، افزود: اگر در سازمانی تخلفی انجام شده و آن سازمان با آن بر اساس حق برخورد کند، در اصل آبرو و عزت آن سازمان حفظ شده است.

احمدی با بیان این که بخشی از حفظ پاکی هلال‌احمر در دست هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری است، باید در همه این موارد رافت اسلامی را مدنظر قرار داد و از همه مهمتر این که در سیستم خود جامعه‌ای را به‌وجود آوریم که نیازی نداشته باشیم تا از اهرم‌های فشار استفاده کنیم.

 تعیین وظایف، آموزش صحیح و نظارت دقیق، بازدارنده انحرافات سازمانی است

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ روابط و مسائل دینی در مجموعه جمعیت، تصریح کرد: یکی از تخصص‌های اساسی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر پرداختن به چنین مسائلی است تا علاوه بر توجه به افزایش فرهنگ روابط و توجه به مسائل دینی بتوان معیارها را تعیین و از انحراف از معیارها پیشگیری کرد.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تعیین شرح وظایف و آموزش صحیح و از همه مهمتر با نظارت دقیق می‌توان میزان انحراف از معیارهای سازمانی را به صفر رساند؛ از همه مهمتر این که معتقدیم باید در صورت رخداد تخلفات، بیش از کارشناسان به مدیران سخت‌گیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار