سردار اشتری در نشست مطبوعاتی عنوان کرد:

کشف 90 درصدی جرایم فضای سایبر/ دستگیری عاملان فروش مواد مخدر در فضای مجازی

فرمانده ناجا گفت: 90 درصد جرایم فضای سایبر توسط پلیس شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

کشف 90 درصدی جرایم فضای سایبر/ دستگیری عاملان فروش مواد مخدر در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در نشست مطبوعاتی گفت: پلیس سایبری ایران با سایر کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی در ارتباط است و تعامل دو سویه دارد.

وی با بیان اینکه 90 درصد جرایم فضای سایبری شناسایی شده است، افزود: پلیس فتا توانسته است مجرمان فضای سایبر را شناسایی و دستگیر کند و طبق قانون برخوردی جدی با این افراد شده است. در 5 سالی که پلیس فتا (پلیس سایبری) شکل گرفته است، توانمندی خوبی از خود برجای گذاشته و توانسته با کشورهایی که 15 سال قبل از کشور ما پلیس سایبری‌شان شکل گرفته، رقابت کند و با وجود تحریم‌ها و عزم و اراده پلیس ایران، اقدامات شایسته‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور عنوان کرد: در اغلب کشورهای اروپایی که مدعی پلیس سایبر هستند، درصد کشفیاتشان از ایران کمتر است و این رقم کشفیات کشورهای اروپایی 40 تا 50 درصد است.

*دستگیری عاملان فروش مواد مخدر در فضای مجازی

سردار اشتری افزود: با توجه به اینکه در فضای سایبر سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی فعالیت دارند و برای مقاصد خود از این فضا استفاده می‌کنند، که در همین خصوص پلیس فتا رصد کاملی در فضای مجازی برای مقابله با این گروه‌ها دارد.

وی در پایان عنوان کرد: در فضای مجازی، کلاه‌برداران اقدام به فروش موادر مخدر می‌کنند که تعدادی از این سایت‌ها شناسایی شده و در نهایت مجرمان دستگیر و برخورد لازم با آ‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حامی عدالت و صلح
۱۸:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
در کنار آسیب های تروریستی و یا بتازگی توزیعی مواد مخدر، آسیبهای فرهنگی زیادی نیز از فضای سایبر متوجه جامعه است..با کمی سرچ در فضای سایبر میتوان براحتی انواع سایتهای ضددینی و ضدفرهنگی مخالف جامعه ما را مشاهده کرد که از سوی رسانه های غربی برای براندازی بنیان جامعه و خانواده ها صورت میگیرد.
از راهکارهای مبارزه با این "ناتوی فرهنگی" به تعبیر مقام معظم رهبری؛ ایجادپایدار یک شبکه ملی مجازی است که چند سال پیش بحث اجرای آن مطرح شد. ولی در کنار آن با اقداماتی مثل فیلترینگ قوی و نظارت رهگیرانه به سایتهایی عضو گیر و همسریاب و غیره، می توان بصورت چشمگیری از فعالیتهای غیر قانونی و یا غیرفرهنگی آنها جلوگیری کرد و از سوی دیگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی با اجرای کامل احکام اسلام در تسهیل امر ازدواج و بسط احکام مرتبط با چند همسری موقت و دائم میتوان هم از لجام گسیختگی جنسی بعضی افراد متفاوت در جامعه جلوگیری کرد و هم اینهمه ازدواجهای به طلاق انجامیده را دگرباره با خانواده های جدید سرو سامان داد.
آخرین اخبار