دریادار فدوی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

عکس‌العمل آمریکا به توان دفاعی ایران در خلیج فارس، تمکین و متابعت است/ تشریح 5 توانمندی نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای تندرو، موشک‌های ساحل به دریا، توانمندی هوا- دریا و همچنین توانمندی پهپادی و تکاوران دریایی آماده عملیات از انواع توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو با حضور در جمع خبرنگاران درباره سرعت این شناورها اظهار داشت: سرعت شناورهای تندرو ما پیش از این، ۶۰ نات بود که امسال ان شاءالله به ۸۰ نات خواهد رسید.  
 
وی در ادامه افزود: در برنامه توسعه پنجساله چهارم، سرعت این شناور‌ها ۶۰ نات هدفگذاری شده بود که ما در رزمایش اسفندماه این توانمندی را نشان دادیم، همچنین طبق هدفگذاری برنامه پنجم توسعه باید سرعت شناورهای تندرو موشک‌انداز به ۸۰ نات برسد.  
 
وی افزود: سرعت شناورهای تندرو معمولی در دنیا تا ۱۲۰ نات هم افزایش یافته و ما هم شناور تندرو غیرنظامی تا سرعت ۱۱۰ نات را آزمایش کرده‌ایم، اما آنچه که مهم است شناور تندرو نظامی و موشک انداز با سرعت ۸۰ نات است که در دنیا وجود ندارد و ان شاءالله در سال ۹۴ به این توانمندی دست می‌یابیم.  
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه بحث امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار مهم است، گفت: علیرغم اینکه ناوهای رزمی و پشتیبانی آمریکا در منطقه حضور دارند، اما مسلما برای جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشورهای منطقه ایجاد امنیت کامل در خلیج فارس بسیار مهم است.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه اعمال حاکمیت در منطقه خلیج فارس کامل است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند از این اعمال حاکمیت جلوگیری کند و ما اعمال حاکمیت کل منطقه را یک موضوع واحد می‌دانیم.  
 
سردار فدوی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره عکس‌العمل آمریکایی‌ها به توان دفاعی ایران گفت: عکس‌العمل آمریکایی‌ها در مقابل توان دفاعی ایران در خلیج فارس فقط تمکین و متابعت است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه افزود: خلیج فارس، حساسترین منطقه دنیا و محل رویارویی بین ما و شناورهای نظامی کشورهای دیگر است اما تمکین کردن از طرف آنهاست البته موضوع ثانویه در این منطقه، اهداف نامشروع دشمنان است و مسائل مرتبط با آن است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره انواع توانمندی‌ها و سلاح‌های نیروی دریایی سپاه در منطقه خاطرنشان کرد: شناورهای تندرو، موشک‌های ساحل به دریا که از خلیج فارس تا راس‌الحد شمال اقیانوس هند برد دارند و همچنین توانمندی هوا- دریا اعم از بالگرد‌ها و شناورهای پرنده، توانمندی پهپادی و هواپیماهای بدون سرنشین برای اشراف اطلاعاتی در منطقه و همچنین تکاوران دریایی که در هرجای منطقه آماده عملیات هستند، از جمله انواع توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه است.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار