مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بنیاد فرهنگ ، ادب و هنر آذربایجان به صورت هیئت امنایی اداره می شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس این بنیاد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ صفی پور امروز در نشست خبری  که در محل خانه پروین اعتصامی برگزار شد، گفت: این بنیاد متعلق به تمام آذریهای مقیم ایران و خارج از کشور است و دفتر آن در خانه پروین اعتصامی است و کار خود را نیز به خوبی آغاز کرده است و در حال حاضر دو محل دیگر نیز برای فعالیت این بنیاد در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت:  بنیاد فرهنگ ، ادب و هنر آذربایجان به صورت هیئت امنایی اداره می شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس این بنیاد  است.

صفی پور یادآور شد: در اساسنامه بنیاد تلاش خاصی شده تا از مسائل اختلاف انگیز پرهیز شود و باید اجازه دهیم تا مطالعات علمی این بنیاد به صورت کارشناسی شده منتشر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی فرهنگ های مختلف کشور را همانند گلهای رنگارنگی دانست که گستردگی فرهنگ کشور را به نمایش می گذارند ، دانست و گفت: فرهنگ های مختلف قابل تفکیک از هم نیستند و باید تلاش کنیم تا همه را حفظ کنیم.

وی یادآور شد : باید اجازه دهیم تا مسائل فرهنگی و هنری و ادبی آذربایجان به صورت علمی و دانشگاهی در این بنیاد بررسی شود و نتایج آن به اطلاع جامعه برسد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت بنیاد فرهنگ هنر و ادب آذربایجان  وسیع و گسترده است ، گفت: این بنیاد محل فعالیت تمام کسانی است که برای فرهنگ و  هنر این خطه تلاش می کنند و اگر قرار باشد بنیاد آذربایجان فعال شود خود مردم این خطه باید فعال شوند.


انتهای پیام/د
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.