یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر کسری بودجه سطحی است و باید محتاطانه عمل می‌شد.

فرشید سیم‌بر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه طبق اعلام دولت امسال کسری بودجه 18 هزار میلیارد تومانی خواهیم داشت، گفت: افزایش حامل‌های انرژی در کاهش کسری بودجه موثر است اما آن روی سکه افزایش تورم و کاهش سرمایه گذاری و صادرات و افزایش قیمت نهایی کالاهای ایرانی نسبت به خارجی‌ها است. 

این کارشناس اقتصادی افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بدون ایجاد پیش زمینه، منجر به بروز نابرابری‌های اجتماعی نیز خواهد شد. 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور افزایش قیمت حامل‌های انرژی توجیه پذیر نیست و باید محتاطانه در این زمینه اقدام می‌شد. 

سیم بر تصریح کرد: متاسفانه زمانی که با کسری بودجه در کشور مواجه می‌شویم دولت‌ها راحت‌ترین اقدام یعنی افزایش قیمت حامل‌ها را در دستور کار می‌دهند که البته هیچ گاه نیز از تجربیات به دست آمده در این زمینه استفاده نمی‌شود. 

به گفته این کارشناس اقتصادی؛ تاثیر نرخ حامل‌ها بر کسری بودجه سطحی و موقت است که تبعاتی همچون بالا رفتن نرخ تورم را به همراه دارد.
  
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال احمدی
۱۷:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
فکرمامردم فقیروکم درآمدهم باشیدبخدا شرمنده زن وبجه هایمانیم یعنی شمانمیدانید افزایش ناگهانی سوخت صدهابرابرتورم راافزایش میدهد؟یا.....
Germany
خوبی
۲۰:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
در عرض چهار ماه سی درصد قیمت حاملهای انزی گران شده است.تا الان دویست هزار تومان پول گاز میدادیم...از فردا با افزایش قیمت گاز و ... هر دوماه باید 500 تومان هزینه انرژی بدهیم
آخرین اخبار