گروه‌های حقوق‌بشری کانادا:

برخلاف دستور دولت، همچنان به تحریم اسرائیل ادامه می‌دهیم

گروه‌های حقوق بشری کانادا از تصمیم خود برای ادامه حمایت از فلسطین و تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت‌های دولت خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، با وجود اعلام مخالفت شدید دولت کانادا با هرگونه تضعیف رژیم صهیونیستی، یکی از سازمان‌های حقوق بشری این کشور اعلام کرده است بدون توجه به اخطارها و تهدیدهای دولتِ "استیون هارپر" همچنان به فعالیت های خود علیه آن رژیم ادامه خواهد داد.

اعضای سازمان "کمیته خدماتی دوستان کانادایی(CFSC)" دیروز بر ادامه سیاست های خود، موسوم به BDS، در جهت انزوا، محرومیت و تحریم رژیم صهیونیستی تأکید کردند و از بی توجهی این سازمان به دستور دولت مبنی بر توقف اقدامات ضد صهیونیستی خبر دادند.

شبکه خبری سی بی سی کانادا، 11 مِه (21 اردیبهشت) از تصمیم دولت استیون هارپر برای تعمیم قوانین سختگیرانه کانادا علیه گروه هایی خبر داد که قصد دارند با افشاگری و تحریم کالاهای اسرائیلی، توجه افکار عمومی کانادا را به سمت جنایات ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی جلب کنند.

دولت کانادا اعلام کرده است تبلیغ برای تحریم کالاهای اسرائیلی و افشاگری اقدامات آن رژیم نیز یکی از مصادیق جرائم نژادپرستانه است و باید متوقف شود.

"جان بِرد،" وزیر خارجه سابق کانادا، در ماه ژانویه (دی) توافقی را با رژیم صهیونیستی امضا کرد که به موجب آن همه نهادهای طرفدار تحریم اسرائیل(BDS) تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

نهضت BDS، یک خیزش جهانی با هدف محکومیت جنایات ضد انسانی و قانون شکنی های رژیم اشغالگر قدس است که از ژوئیه 2005 و به اهتمام 171 سازمان فلسطینی آغاز شد.

این نهضت از ابتدا سعی داشت با اِعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی، ضمن آگاهی بخشی به افکار عمومی ملت ها و دولت ها، به اشغال فلسطین پایان دهد و اسرائیل را وادار به تبعیت از قوانین بین المللی، توقف شهرک سازی، احترام به حقوق مردم فلسطین و به رسمیت شناختن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خویش کند.

فعالیت نهضت جهانی تحریم اسرائیل حتی قادر بوده است بر قوانین اتحادیه اروپا نیز تأثیر بگذارد و این اتحادیه را از عقد قراردادهای اقتصادی یا هرگونه مشارکت در شهرک سازی های رژیم صهیونیستی دراراضی اشغالی فلسطین منع کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار