فرهادی اعلام کرد :

افزایش 20 درصدی طلاق در تهران/ 35 درصد مزدوجین فرزند ندارند

فرماندار تهران از افزایش 20 درصدی طلاق در سال گذشته خبر داد و گفت 35 درصد مزدوجین کشور یا فرزند ندارند و یا تک فرزند هستند.

افزایش 20 درصدی طلاق در تهران/ 35 درصد مزدوجین فرزند ندارندبه گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران، عیسی فرهادی فرماندار تهران ، در مراسم حمایت از خانواده زندانیان مرکز که امروز سه‌شنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز دنیا از یک وضعیت نامطلوبی برخوردار است، اتفاقاتی که در این 30 سال روی داده در تاریخ خلقت بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: یک زمانی در تاریخ مهاجرت دسته جمعی زنان برای دستیابی به کار ثبت نشده اما امروز می‌بینیم که زنان کشورهای بنگلادش، هند و غرب آسیا بدنبال کسب درآمد به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

با وجود اینکه در این سالها پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ارتباطات داشته ایم و جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل کرده است اما در قبال آن چیزهای بسیار سنگین‌تری را از دست داده ایم مثل خانواده که پایه و اساس استحکام یک جامعه را تشکیل می دهد.

 خانواده ای که کانون محبت،‌تربیت ، عشق و بالندگی یک جامعه است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه ایران در 300 سال گذشته تا این اندازه مقتدر و قدرتمند نبوده است، اظهار داشت: ایران به واسطه رهبری و وحدت و انسجامی که بین اقوام و ملت ما وجود دارد بعنوان یک کشور امن در منطقه صاحب نام شده است.

اما همین حرکت رو به پیشرفت زیرساخت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است و ما باید تلاش کنیم همانطور که کشورهای خارجی به ایران بعنوان یک کشور قدرتمند در منطقه نگاه می کنند داخل را هم به همان اندازه قدرتمند کنیم.

فرهادی با اشاره به اینکه در بخش مسائل اجتماعی و دستگیری و کمک به همنوع به شدت مورد آسیب قرار گرفته‌ایم تاکید کرد: در تهران 3 هزار سمن تشکیل شده تا  از خانواده‌های نیازمند دستگیری و حمایت کنند اما متاسفانه این سمن‌ها فراموش کرده‌اند که هدف از تشکیلشان چه بوده است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه 35 درصد مزدوجین کشور یا فرزندی ندارند و یا تک فرزند هستند گفت: امروز سرعت جمعیت در کشور در حال کاهش است و باید بگویم با این سرعت در سال 1415 جمعیت ما به 51 میلیون نفر کاهش می‌یابد.

فرهادی در پایان گفت: فلسفه حمایت از خانواده زندانیان این است که از فرزندان و خانواده‌های آنان حمایت شود.

گفتنی است در پایان مراسم سلیمانی مدیر کل زندان‌های استان تهران مبلغ 500 هزار تومان و عیسی فرهادی فرماندار تهران مبلغ 100 هزار تومان به تعدادی از خانواده زندانیان کمک کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار