پلیس کلیولند آمریکا با اصلاح سیاست‌های نژادپرستانه موافقت کرد

در پی انتشار گزارش انتقادی وزارت دادگستری آمریکا از نحوه رفتار پلیس کلیولند، این نهاد موافقت خود را با اصلاح سیاست‌هایش اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آناتولی، در پی انتشارگزارش انتقادی وزارت دادگستری آمریکا از نحوه رفتار پلیس کلیولند با مظنونان، پلیس این شهر در ایالت اوهایو روز سه شنبه موافقت خود را با اصلاح روش‌های جنجالی پلیس اعلام کرد.

پاسگاه پلیس کلیولند، که در پی نتایج تحقیقات وزارت دادگستری درباره توسل بیش از حد پلیس به زور و نقض حقوق بشر با انتقاد گسترده رو به رو شده است، وعده اصلاحات عمیقی را در روش‌های مورد استفاده پلیس داد که زمینه را برای تغییر گسترده در سیاست‌های توسل به زور ایجاد خواهد کرد.

این توافق در حالی بین مقامات پلیس شهر کلیولند و وزارت دادگستری آمریکا حاصل شدکه چند روز پیش یک افسر پلیس سفیدپوست که سال ۲۰۱۲ یک زوج سیاهپوست غیرمسلح را کشته بود، از همه اتهاماتی که به وی وارد شده بود، تبرئه شد.

تبرئه این پلیس شنبه موجب برپایی اعتراضات گسترده در شهر، و دستگیری بیش از ۷۰ نفر شد.

در متن توافق پلیس کلیولند و وزارت دادگستری آمریکا آمده است: «هدف اصلی از بازنگری در سیاست توسل به زور، بررسی و تحقیق درباره هر گونه توسل بیش از حد به زور خواهد بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار