اردبیل؛

فرودگاه اردبیل از مجهزترین فرودگاههای کشور است

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل از نظر تجهیزات و میزان پذیرش مسافر یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدفخرالدین هاشمی افزود: فرودگاه اردبیل در راستای انجام دقیق رسالت خود آماده‌سازی زیرساخت‌های مربوط به صنعت هوایی را شروع کرده و ادامه دارد که بر همین اساس فرودگاه اردبیل از نظر تجهیزات و میزان پذیرش مسافر یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است.

وی گفت: در دوباند فرودگاه اردبیل سیستم ILS به منظور ایمنی هر چه بیشتر پرواز نصب شده که هم‌اکنون 2 باب ترمینال در فرودگاه اردبیل با مساحت‌های 1300 و 2300 مترمربع فعال است که از این ترمینال‌ها برای پروازهای داخلی و پروازهای عتبات عالیات و حج استفاده می‌شود.

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: ترمینال مخصوص پروازهای خارجی نیز با مساحت 7500 مترمربع در فرودگاه اردبیل احداث می‌شود که بعد از عملیاتی‌شدن این ترمینال نیز، فرودگاه اردبیل با دارا بودن 13000 مترمربع ترمینال توانایی پذیرش مسافران بیش‌تری را دارد و نیز آمادگی پذیرش 24 ساعته پروازها را داریم.

پرواز اردبیل – استانبول برقرار می‌شود

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: به صورت آزمایشی پرواز اردبیلترکیه به مقصد استانبول از فرودگاه اردبیل برقرار می‌شود.

هاشمی افزود: با چند شرکت هواپیمایی خارجی رایزنی داشتیم که پرواز در مسیر اردبیل – ترکیه به مقصد استانبول به صورت آزمایشی انجام شود که پرواز چارتری در مسیر ترکیه و یا باکو انجام شود چرا که میزان مسافران ورودی از آذربایجان به اردبیل زیاد است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.