با حضور معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و وزارت آموزش و پرورش امضا شد

تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان دارالقرآن کریم با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) در بین آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان امضا شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ظهر امروز 6 خردادماه تفاهم نامه ای بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان دارالقرآن کریم با هدف توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ و آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) در بین آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها به امضا رسید.

بر اساس این گزارش؛ تفاهم نامه مشترک بین سازمان دارالقرآن کریم و وزارت آموزش و پرورش در هفت محور اصلی با موضوعات : طراحی و اجرای برنامه های آموزش های عمومی و تخصصی قرآن، طراحی و اجرای برنامه سطح بندی و آموزش معلمان و مربیان قرآن کریم، همکاری در تألیف و چاپ کتب و نرم افزارهای قرآنی، ایجاد تمهیدات لازم جهت استفاده مؤسسات قرآنی از اماکن اردوگاهی و آموزشی، طراحی و اجرای مشترک برنامه های جذب و پرورش نخبگان قرآنی دانش آموزی، همکاری مشترک در جهت توسعه آموزش های قرآنی در فضای مجازی و همکاری مشترک در خصوص تولید و تبادل محتوای قرآنی مورد نیاز تهیه و تنظیم شده است.

مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش مسئولیت آموزش عمومی قرآن در کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت:  این مسأله ایجاب می کند وزارت آموزش و پرورش ارتباط خوبی را با سازمان های قرآنی در حوزه آموزش برقرار نماید و امضای این تفاهم نامه می تواند الگوی خوبی برای تعامل بیشتر دستگاه های قرآنی در کشور باشد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با وسعت و امکاناتی که در اختیار دارد قطعاً می تواند در حوزه فعالیت های قرآنی تأثیرگذار بوده و کمک حال سازمان های قرآنی از جمله دارالقرآن کریم باشد. 

قره شیخلو تصریح کرد: سازمان دارالقرآن کریم نیز دارای امکانات نرم افزاری و تجربیات خوبی در خصوص مسائل آموزشی، تولید محتوا و منابع و نیروی انسانی است که امیدواریم با هم افزایی ظرفیت های آموزش و پرورش بتواند خدمات مناسبی را در حوزه فعالیت قرآنی به مردم ارائه دهد.

650 دارالقرآن احیاء شده باید تبدیل به پاتوق های قرآنی شوند

در ادامه حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید ابعاد قرآنی در همه حوزه های پرورشی از جمله هنر، شعر، داستان و مشاوره امور تربیتی پیاده سازی شود، گفت: اساس تشکیل امور تربیتی بخاطر فعالیت های قرآنی بوده و بقیه  فعالیت های جذاب به دلیل توسعه آموزش های قرآنی به وجود آمد اند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه معاونت پرورشی و اداره کل قرآن دارای یک نگاه تخصصی به آموزش قرآنی است، افزود: ما سازمان دارالقرآن کریم را یک مجموعه تخصصی در توسعه فرهنگ قرآنی میدانیم و این موضوع میتواند محور تعامل مناسبی بین دو سازمان باشد چرا که اگر آموزش و مربیان خوب آموزش ببینند دیگر مشکلی در آموزش های قرآنی وجود نخواهد داشت.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدیریت فضاهای آموزشی و بهره برداری از فعالیت های فوق برنامه گفت: وجود 105 هزار مدرسه و دو هزار اردوگاه و کانون فرهنگی و تربیتی و 650 مرکز دارالقرآن ظرفیتی است که باید به خوبی از آن در تربیت دینی دانش‌آموزان و آموزش معلمان استفاده کنیم.

کفاش با اشاره به احیاء 650 دارالقرآن در سال تحصیلی جاری ادامه داد:  دارالقرآن‌ها به عنوان یک پاتوق قرآنی هستند و همانطور که دیگر اقشار جامعه پاتوق‌هایی برای خود دارند قرآنیان هم باید پاتوق‌هایی داشته باشند و باید جایی باشد که نوجوانان و جوانان قرآنی در آن محل گردهم آماده و با هم ارتباط و تعامل داشته باشند.

کفاش با عنوان این مطلب که معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دارالقرآن الکریم باید هر دو در عرصه فضای مجازی نیز ورود جدی داشته باشند، اضافه کرد: فضای مجازی در جامعه امروز غیرقابل انکار است و وجود دارد و البته حضور بچه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیش از شبکه‌های غیرمجازی است؛ ورود به این عرصه کار مشترکی است که باید از سوی هر دو دستگاه انجام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار