روسیه مسئول احتمالی حمله سايبری به سازمان مالياتی آمريکا

منابع آگاه اعلام کردند حمله سایبری به سازمان امور مالیاتی آمریکا که در پی آن اطلاعات اظهارنامه های مالیاتی حدود 100 هزار نفر به سرقت رفت، احتمالا با روسیه در ارتباط است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه اعلام کردند حمله سایبری به سازمان امور مالیاتی آمریکا که در آن اطلاعات اظهارنامه های مالیاتی حدود 100 هزار مالیات دهنده آمریکایی به سرقت رفت، احتمالا با روسیه در ارتباط است.
بنا بر اعلام رسانه های آمریکایی، دو منبع نزدیک به این پرونده که وزارت های خزانه داری آمریکا و امنیت داخلی آمریکا تحقیقات درباره آن را بر عهده دارند، ارتباط بین مسکو و این حمله سایبری را گزارش کرده اند.
بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی آمریکا، که روز سه شنبه از این حمله سایبری خبر داده بود، هکرها ابتدا از طریق یک طرف سوم ناشناس، اطلاعات شخصی (تاریخ تولد، آدرس، شماره تأمین اجتماعی) افراد را جمع آوری کرده و سپس از آنها برای دسترسی به سرویس آنلاین مالیاتی استفاده کرده اند.
به گفته کارشناسان شرکت روسی امنیت رایانه ای لابراتوار کاسپرسکی، در حمله سایبری سال گذشته نیز به شبکه های کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا، حرف از هکرهای « روس زبان » در میان بود.
این حمله سایبری در شرایطی صورت گرفته است که حملات سایبری به شرکت های بزرگ آمریکایی، از جمله برخی بانک های بزرگ، مجددا شدت گرفته و موجب نگرانی کاخ سفید شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار