ساطعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تخصیص منابع ارزان برای توسعه ناوگان کشتیرانی/تحریم‌ در شرکت ملی نفتکش منجر به افزایش توانمندی داخلی شد

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش از محدودیت های ناشی از تحریم نهایت استفاده را برای افزایش توانمندی های خود بعمل آورده است گفت: این شرکت فعالیت وسیع و گسترده را برای توسعه فعالیتها در دستور کار خود قرار داد.

علی رضا ساطعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: شرکت های کشتیرانی ایرانی خصوصاً شرکت ملی نفتکش از محدودیت های ناشی از تحریم نهایت استفاده را برای افزایش توانمندی های خود بعمل آوردند و ساز و کارهایی را طراحی و اجرا کردند که آنها را قادر ساخت تا بدون وابستگی به نظامات بین المللی که تبدیل به ابزاری برای ایجاد محدودیت و فشار بر کشتیرانی های ایرانی شده بودند، به فعالیت خود در سطح وسیع و گسترده ای ادامه دهند.
 
ساطعی گفت: در نگهداری از ناوگان موجود با استانداردهای ایمنی دریانوردی و محیط زیست دریایی موفق بودند در مواردی هم توانستند ظرفیت ناوگان را در زمینه های مورد نیاز توسعه دهند.   
 
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران در خصوص توسعه ناوگان کشتیرانی کشور در بخش تجاری و نفتی در بستر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اولین و مهمترین عامل برای توسعه ناوگان دسترسی آسان و راحت به منابع ارزان مالی است . با توجه به محدودیت هایی که در اثر تحریم ها برای استفاده از منابع مالی خارجی پیش آمده ، لازم است تا این خلاء توسط بانک های داخلی پر شود.
 
ساطعی تصریح کرد: در این خصوص چند نکته مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اولاً بانک های داخلی فاقد منابع کافی و ارزان قیمت برای اختصاص به شرکت های کشتیرانی داخلی هستند و لذا باید منابع کافی و مورد نیاز و ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی مشابه وام هایی که بانک های خارجی به کشتیرانی ها و کشتی ساز ها می دهند در اختیار پروژه های توسعه ناوگان قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: مقررات مربوط به تضامین مورد درخواست بانک ها و فرآیند های استصوابی آنها بطور اساسی تغییر کند تا بتوانند مشابه عرف و رویه موجود در سطح بین المللی در خصوص تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه ناوگان کشتیرانی داخلی مشارکت کنند در غیر اینصورت شرکت های کشتیرانی داخلی قادر به حفظ و افزایش ظرفیت های خود در مقایسه با رقبای قدرتمند جهانی خود نخواهند بود و بدون تردید بسیاری از فرصت ها را از دست خواهند داد.
البته در کنار تأمین منابع مالی، توانمند سازی کشتی سازی های داخلی و همچنین ایجاد یک موسسه معتبر رده بندی ملی و تقویت و حمایت از بیمه کلوپ ایرانی مالکان کشتی ها P&I و راه اندازی ثبت کشتی در مناطق آزاد کشور می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار