حسین مسافر آستانه:

فیلمسازی در باب امام خمینی (ره) نیازمند یک نهاد متولی است

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری معتقد است که فیلمسازی در باب شخصیت امام خمینی (ره) به دلیل حساسیت‌های آن، نیازمند یک نهاد متولی است.

حسین مسافرآستانه مدیر عامل مؤسسه رسانه‌های تصویری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به ویژگی های اخلاقی حضرت امام خمین(ره) گفت: امام خمینی(ره)، شخصیت منحصر به فرد و والایی بودند که تاریخ ایران هرگز به خود ندیده بود،ایشان به عنوان یک رهبر دینی و انقلابی، در دلهای مردم نفوذ کرده و هر کس برای اولین بار با ایشان هم صحبت می‌شد دلبسته ایشان می‌شد.

مسافر آستانه در خصوص نفوذ کلام امام (ره) در زمان تبعیدشان اظهار داشت: طاغوتیان حتی در زمان تبعید امام راحل (ره) هم نتوانستند جلوی نفوذ کلام ایشان و جوش‌وخروش مردم را بگیرند، نگاه و کلام امام (ره) به گونه‌ای بود که هر انسانی را به فکر فرو می‌برد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم تولید آثار هنری با موضوع واکاوی شخصیت امام خمینی (ره) بیان کرد: اوایل رحلت، حرکت‌هایی برای ساخت آثاری با موضوع امام خمینی (ره) در حوزه تئاتر صورت گرفت اما موکول شدن تمامی اجراها به روزهای مناسبتی و مهجور ماندن آن‌ها در جشنواره‌ها، منجر به فراموشی و کوتاهی مسئولان در این زمینه شد.

وی افزود: البته این خلاءها در زمینه‌ عکاسی و شاعری جبران شده و توانسته به خوبی چهره و شخصیت امام راحل (ره) را توصیف کند.

مسافرآستانه در پاسخ به این سوال که چرا آثاری که در این زمینه تولید می‌شود همچنان مجوز پخش به آن‌ها داده نمی‌شود تصریح کرد: آثاری که با محوریت امام خمینی (ره) ساخته می‌شود با حساسیت‌های بسیاری مواجه است که باید فیلمسازان به درستی آن‌ها را رعایت کنند و اگر تا به امروز سریال‌هایی با این موضوع تولید شده و هنوز مجوز پخش نگرفته به طور حتم سازندگان به تعهداتشان پایبند نبودند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ مسئولیت‌های بسیاری در شناساندن شخصیت‌های علمی، سیاسی، هنری و ... دارد که باید در قبال آن‌ها به وظیفه خود عمل کند، اگر در این مسیر هم یک نهاد مجزا تعیین شود که بتواند با اِشراف درستی به شخصیت امام راحل‌ (ره) بپردازد به طور حتم اتفاقات خوبی در حوزه سریال‌سازی با موضوع امام (ره) خواهد افتاد.

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری خاطرنشان کرد: من هیچ هنرمندی را دراین زمینه مقصر نمی‌دانم چون زمینه آن برای فعالیت به درستی مهیا نبوده که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی آن باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار