بهاي نفت روز جمعه در بازار آسيا افزايش يافت

در معاملات روزجمعه بازار آسيا هر بشکه نفت خام سبک آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه ژوييه با 66 سنت افزايش 58 دلار و 34 سنت معامله شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در معاملات روزجمعه بازار آسيا هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه ژوييه با 66 سنت افزايش 58 دلار و 34 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه 48 سنت افزايش يافت و به 63 دلار و شش سنت رسيد.

وزارت انرژي آمريکا پنجشنبه اعلام کرد ذخاير نفت خام و بنزين اين کشور در هفته منتهي به 22 مه (اول خرداد) به ترتيب دو ميليون و هشتصد هزار و سه ميليون و سيصد هزار بشکه کاهش يافت که بسيار بيشتر از پيش‌بيني‌ها بود.

اما در پي آن خبر افزايش توليد نفت خام آمريکا (304 هزار بشکه‌ در روز) منتشر شد سرمايه‌گذاران را دچار سردرگمي کرد. 

بازار توجه زيادي به آمار توليد نفت خام آمريکا دارد در عين حال از خبرها در مورد کاهش استقبال مي کند. سازمان کشورهاي صادر کننده نفت (اوپک) هيچ نشانه‌اي از تمايل به کاهش توليد خود نشان نداده است و ترجيح مي دهد با فروش بيشتر و ارزان‌تر سهم خود را در بازار حفظ کنند.

عرضه مازاد نفت در جهان همراه با پايين بودن تقاضا سبب شد طلاي سياه در فاصله ژوئن 2014 تا ژانويه 2015 نزديک به نيمي از ارزش خود را از دست بدهد.

پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه ژوييه با 17 سنت افزايش پس از سه روز کاهش پياپي، 57 دلار و 68 سنت معامله شده بود.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوييه با 52 سنت افزايش،  62 دلار و 58 سنت به فروش رفته بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، آسیا ، معاملات امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار